تبریز؛

ساخت و طراحی پشتی طبی مخصوص مسافران هواپیما‌یی توسط مبتکر مرندی

حسن اکبری لایق محقق پارک علم و فناوری و عضو بسیج مهندسان شهرستان مرند پشتی طبی مخصوص صندلی هواپیماها طراحی کرد که مسافران می‌توانند در طول سفر از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حسین اکبری لایق اظهار کرد: صندلی‌های هواپیماها که در حد اعلای خود شیک هم باشند طبی نیستند و در سفرهای بیش از یک ساعت باعث کمر دردهایی برای افراد مسن و پا درد برای افراد جوان می‌شوند از این رو این پشتی طبی طراحی شده، در طول سفر این عوارض را از بین برده و مسافران باکمترین خستگی به سفرخود ادامه می‌دهند.

این مبتکر بسیجی تصریح کرد: این پشتی قابل حمل و قابل شارژ بوده و به صورتی اساندارد متناسب با هر گودی کمر عمل می‌کند و تمام گودی کمر را پوشش داده و از کمر دردهای طول سفر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در سفرهای کوتاه مدت نیازی به شارژ این پشتی‌ها برای گرما دهی لازم نیست، در سفرهای طولانی پشتی‌ها را در قسمت انتهای هواپیما توسط مهماندارها شارژشده و قابل استفاده است که لزوما با ایجاد محیطی گرم و قرار دادن این پشتی‌ها در این محفظه نیازی به شارژ نیست و می‌توان استفاده کرد.

اکبری‌لایق گفت: طول عمر زیاد و هزینه تولید کم و وزن کم و قابل حمل بودن و بومی بودن دانش فنی این پشتی‌ها از ویژگی‌های این طرح است که به عنوان محصول دانش بنیان که نتیجه دو سال تحقیق و نمونه‌سازی‌های متفاوت است در پارک علم و فناوری استان اذربایجان‌شرقی مورد تایید است.

حسین اکبری‌لایق، محقق و مخترع اهل شهرستان مرند که دارای مدال‌های جهانی و کشوری در عرصه اختراعات است؛ مدال جهانی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.