امیری خامکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تنها راه نجات اقتصاد کشور افزایش تولید رقابتی و توسعه صادرات غیرنفتی است

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: با توجه به کاهش قیمت‌ نفت باید به سمت رونق اقتصادی و تولید و همچنین رونق صنعت و معدن برویم چون معادن کمتر از نفت نیستند و در حال حاضر خیلی از کشور‌ها از معادن درآمدزایی می‌کنند مثل شیلی که از صنعت مس کشورشان را اداره می‌کنند.

حسین امیری خامکانی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص اینکه آیا تعیین قیمت 72 دلاری برای بودجه 94 منطقی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت‌ها هنوز در  کمیسیون تلفیق به تصویب نرسده و تا تصویب آن معلوم نیست قیمت‌های جهانی چه تغییری می کنند.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت همچنان ادامه دارد برای یک سال آینده نمی‌توان ریسک کرد ولی بهترین رقمی که دولت می‌تواند به آن برسد همین رقم ۷۲ دلار است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: راه نجات ما، اقتصاد مقاومتی، تلاش برای کاهش وابستگی کشور به نفت و افزایش تولید است.
 
وی تصریح کرد: منظور از تولید، تولید رقابتی و صادراتی است و این مسائل در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت‌ها باید به سمت رونق اقتصادی و تولید و همچنین رونق صنعت و معدن برویم چون معادن کمتر از نفت نیستند و در حال حاضر خیلی از کشور‌ها از معادن درآمدزایی می‌کنند مثل شیلی که از صنعت مس کشورشان را اداره می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: معادن کشور ما از نفت کمتر نیست اما اصلا روی درآمد معادن حساب باز نمی کنیم در حالی که باید به سمتی برویم که اداره کشور را هر چه زودتر از نفت نجات دهیم.
 
خامکانی با تاکید بر افزایش صادرات غیرنفتی اظهار داشت: اگر در آینده درآمد نفتی کشور افزایش یافت، باید آن را در صندوق ذخیره نگه داریم و خواسته چند ساله محقق شود و پیش بینی این است که قیمت نفت برای سال آینده احیا نشود.
 
وی درباره وضعیت بودجه سال 94 با توجه به کاهش قیمت نفت افزود: باید تلاش کنیم که واحدهای تولیدی رونق یافته و از طریق تولید، مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای صنعتی و معدنی درآمد غیرنفتی کشور را افزایش دهیم و هزینه های جاری نیز کنترل بیشتری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار