5 گیاهی که نفخ شکم تان را از بین می برد

گیاهان و میوه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند از تورم شکم جلوگیری کنند که در گزارش اخیر به آن پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار گلينيک باشگاه خبرنگاران؛ باد یا نفخ شکم می‌تواند ناشی از غذاهای گازدار، آلرژی‌های غذایی یا غذاهای فوق‌العاده غنی‌شده باشد. آرام غذا خوردن و اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گازدار احساس پف‌کردگی را کاهش خواهد داد. اما گیاهان و میوه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند از تورم شکم جلوگیری کنند که در گزارش اخیر به آن پرداخته ایم.
 
آووکادو :
در صدر این فهرست قرار دارد چرا که از موز هم پتاسیم بیشتری دارد. غذاهای سرشار از پتاسیم می‌توانند از تجمع سدیم اضافی در بدن جلوگیری کند. آووکادو دارای بافت خمیری است که ساندویچ‌ها و سالادها را لذیذ می‌کند. همچنین می‌توانید آن را به سس یا اسموتی اضافه کنید.
 
آناناس :
حاوی آنزیمی طبیعی به نام بروملائین است که به مشکلات گوارشی ازجمله باد و نفخ شکم و سوءهاضمه کمک می‌کند. همچنین سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. آناناس فارغ از اینکه به‌خودی‌خود خوشمزه است در ترکیب با یک اسموتی یا سس سالسا گزینه مناسبی خواهد بود.
 
مارچوبه :
به دلیل داشتن خاصیت ادرار آوری طبیعی شناخته‌ شده است. این سبزی سرشار از فیبر است که به‌ سلامت معده و روده کمک می‌کند. مصرف آن همراه با گوشت و غذاهای دریایی آن‌هم بخار شده، برشته یا کبابی توصیه م شود.
 
رازیانه :
حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، روغن‌های اسانس، ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. برخی از اسانس‌های موجود در دانه‌های رازیانه با بهبود عملکرد جذب و هضم مواد غذایی از نفخ شکم پیشگیری می‌کند. می‌توانند آن را روی سالاد، سس یا غذاهای دریایی تازه بپاشید.
 
زنجبیل :
به دلیل کمک به نرم کردن معده معروف است. همچنین در خالی کردن تورم معده از غذاهای گازدار مؤثر است. زنجبیل مزه‌ای تا حدی شیرین و فلفلی به غذاهای آسیایی و نیز آبمیوه، اسموتی و سوپ اضافه می‌کند. مطمئن باشید جویدن یا نوشیدن زنجبیل برای رفع مشکل نفخ شما مفید است.

منبع: سيمرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
آقا!نعنا یادتون رفت!شما تو ایرانید واین گیاه معروف بین ایرانیها برای دفع نفخ رو نمیشناسید!!؟؟
آخرین اخبار