فرانس 24: شمار عزادارن اربعين در کربلا بی‌سابقه است

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار فرانسه گزارش داد که شمار زائران امسال مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا بی سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار فرانسه گزارش داد: میلیون ها نفر برای شرکت در مراسم روز اربعین حسینی به عراق سفر کرده اند. 

زائران به حرکت به سوی شهر مقدس کربلا ادامه می دهند. اربعین یکی از بزرگترین مراسم مذهبی جهان محسوب می شود. زیارت زائران تحت تدابیر شدید امنیتی صورت می گیرد. 

زنان، مردان و کودکان از همه جا برای بزرگداشت اربعین به سوی کربلا حرکت می کنند. 

اربعین پایان دوران عزاداری برای شهادت امام حسین(ع) است. مراسم اربعین امسال در فضایی پرتنش برگزار می شود. این در حالی است که گروه داعش سلطه خود بر خاک عراق را توسعه می دهد. با این حال زائران می گویند نمی ترسند.

یکی از زائران می گوید پیش از آغاز زیارت، داعش اعلام کرد ایرانیان نمی توانند به عراق بیایند.اما مردم ایران تصمیم گرفتند مراسم اربعین را امسال به طور گسترده برگزار کنند.

برای جلوگیری از هرگونه حمله تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است. با این حال حمله روز جمعه یک کشته برجای گذاشت.

فرماندار کربلا می گوید 5 هزار داوطلب شیعه در برنامه امنیتی ما حضور دارند. به علاوه 2هزار زن داوطلب نیز زنان را کنترل می کنند. در مجموع 40 هزار نیروی امنیتی تامین امنیت را برعهده دارند.

فرانس 24 ادامه داد: امسال شمار زائران نیز بی سابقه بوده است. طبق گزارش وزارت دفاع عراق 17 میلیون زائر به عراق سفر کرده اند. در حالی که جامعه شیعیان به طور مرتب هدف حملات مرگبار داعش قرار می گیرند این زائران باید مورد حفاظت قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار