آسیب‌های مفصلی در زنان شیوع بالایی یافته است

در حال حاضر بروز و شیوع آسیب‌های مفصلی به ویژه در ناحیه زانو در زنان شیوع بالاتری در مقایسه با مردان یافته است که عوامل تغذیه‌ای نقش مهمی در این موضوع دارند.

جواد فلاحت‌زاده، جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اگرچه بروز آسیب‌های مفصلی به ویژه آسیب‌های مربوط به مفصل زانو در سنین بالای 60 سال بیشتر دیده می‌شود، اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش موارد این آسیب‌ها در سنین 40 تا 50 سال و حتی قبل از آن بوده‌ایم.

وی با بیان این که متأسفانه در بین جوانان موارد متعددی از آتروز زانو مشاهده می‌کنیم، افزود: در حال حاضر بروز و شیوع آسیب‌های مفصلی به ویژه در ناحیه زانو در زنان شیوع بالاتری در مقایسه با مردان یافته است که عوامل تغذیه‌ای نقش مهمی در این موضوع دارند.

فلاحت‌زاده گفت: ورزش و تحرک کمتر، تغذیه نامناسب، فعالیت غلط روزانه به ویژه در زنان خانه‌دار و همچنین برخی از عوامل داخلی و هورمونی در افزایش چشمگیر آسیب‌های استخوانی و مفصلی در زنان، مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه در شهرهای بزرگ بیشتر ساختمان فاقد آسانسور بوده و همچنین به دلیل شرایط کوهستانی در مناطق عمده‌ای از کشور که مردم به ناچار باید از سراشیبی‌ها و ارتفاعات عبور کنند، بروز مشکلات و آسیب‌های استخوانی و مفصلی در کشورمان نسبتاً بالا و قابل ملاحظه است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مقصل ، زانو ، آرتروز ، ورزش ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار