مدير کنترل توليد شرکت ملی صنايع پتروشيمی خبر داد

تولید 30 میلیون تن محصول پتروشیمی در 8 ماه

شرکت‌های پتروشيمی ايران در هشت ماه نخست امسال بيش از 30 ميليون تن محصول توليد و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، عليمحمد بساق زاده، مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران افزود: امسال تاکنون 71 درصد ظرفيت اسمي توليد محصولات پتروشيمي کشور محقق شده که نسبت به پارسال از رشد 108 درصدي برخوردار است.

وي با بيان اينکه در صورت تامين کافي خوراک مجتمع هاي پتروشيمي از سوي شرکت ملي گاز ايران، توليد محصولات پتروشيمي کشور از 42 ميليون تن تا پايان سال فراتر مي رود، گفت: با تحقق اين ميزان توليد 73 درصد از ظرفيت اسمي توليد محصولات پتروشيمي ايران تحقق مي يابد.

مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران کمبود خوراک، مشکلات در زمينه تعميرات و فرآيندهاي موجود در مجتمع ها را از دلايل اصلي نرسيدن به ظرفيت توليد پيش بيني شده در اين شرکت دانست و گفت: امسال با توجه به افزايش توليد گاز در ميدان پارس جنوبي نسبت به پارسال کمبود خوراک کمتري داريم.

تحقق 75 ميليون مترمکعبي افزايش توليد گاز شيرين از پارس جنوبي

بساق زاده با اشاره به تحقق افزايش توليد 75 ميليون مترمکعبي گاز از ميدان پارس جنوبي گفت : موجودي انبارهاي مجتمعهاي پتروشيمي کشور نسبت به پارسال بسيار کمتر شده که اين امر حکايت از افزايش صادرات دارد.

وي کمبود خوراک و گاز طبيعي، کاهش تحويل پروپيلن به مجتمعهاي پتروشيمي به دليل اشکال در پالايشگاه شازند اراک ، کمبود آب بخصوص در منطقه ماهشهر و کاهش برداشت کود شيميايي از سوي وزارت جهاد کشاورزي را از مهم ترين چالشهاي موجود در صنعت پتروشيمي طي 8 ماه نخست امسال اعلام کرد.

مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران هماهنگي تامين و توزيع اتيلن مورد نياز واحدهاي فرآيندي مرتبط با خط لوله اتيلن غرب، پيگيري و شرکت در جلسات تنظيم موجودي بازار و تسريع در اجراي پروژه هاي ان جي ال با شرکت ملي نفت ايران، تعميرات اساسي مجتمعهاي موجود در منطقه ماهشهر، پيگيري جهت تداوم دريافت پروپيلن از پالايشگاه شازند، ايجاد کارگروههاي تخصصي باهمکاري مجتمعهاي پتروشيمي براي تامين کالا از داخل کشور و همکاري با سازمان استاندارد ملي و تعالي سازماني  را از اقدامهاي مهم در سال 93 اعلام کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، محصول ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار