ایلام؛

200 هزار زائر روزانه از مرز مهران به نقاط مختلف کشور جابجا می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های ایلام گفت: پیش بینی می شود، روزانه بیش از 200 هزار نفر زائر از مرز بین المللی مهران به سایر نقاط کشور جا به جا شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛'مهرداد جهانی' اظهار کرد:اکنون دو هزار و 500 اتوبوس در مرز بین المللی مهران مستقر شده اند و به صورت 24 ساعته مشغول انتقال زوار به استان های مختلف کشور هستند.
 
وی افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به اینکه امروز اربعین حسینی است بیش از 68 هزار نفر به استان وارد شده و کار جابجایی آنها انجام شده است.
 
وی پیش بینی کرد که حدود 800 هزار تا یک میلیون نفر از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شوند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های ایلام یادآور شد: خوشبختانه با توجه به تهمیداتی که سازمان حمل و نقل و پایانه ها با تشکیل یک ستاد در خصوص بسیج همه استان ها برای انتقال زائران انجام داد، امیدواریم که مشکلی برای انتقال انها از نظر امکانات به وجود نیاید.
 
جهانی ادامه داد: قرار بود که سازمان حج و زیارت یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس به مرز بین المللی مهران برای انتقال زائران اختصاص دهد که فعلا این اقدام انجام نگرفته است.
 
وی افزود: اکنون با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه ها اتوبوس هایی از سراسر کشور به ویژه تهران، قم، یزد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی کار انتقال زائران حسینی را انجام می دهند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های ایلام با اشاره به بحث ترافیک در مسیر جاده های مهران تا ایلام گفت: با توجه به انتقال 24 ساعته زائران و حجم خودروهای عبوری ترافیک سنگینی در جاده های استان پیش بینی می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که مردم با همراهی همه دستگاه های اجرایی بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی از سفر کربلا به مقصدهای خود بازگردند.
 
براساس این گزارش؛بیش از یک میلیون و 300 هزار زوار از مرزهای مختلف کشور به زیارت عتبات عالیات رفته اند که پیش بینی می شود حدود یک میلیون نفر آنها به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شوند.
 
مرز بین المللی مهران در فاصله 85 کیلومتری مرکز ایلام واقع است.
 
منبع:ایرنا
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: مهران ، زائر ، اربعین ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.