وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

افزایش 23 درصدی بودجه سال 94 آموزش و پرورش / اجرای مرخصی زایمان فرهنگیان به 9 ماه

وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 94 ،23 درصد رشد دارد که البته تبصره‌هایی در مجلس در این خصوص به تصویب رسیده که در صورت قطعی شدن این رقم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش تقدیر از دانش آموزان‌ پژوهشگر که به مناسبت هفته پژوهش در هنرستان فنی آزادی فلسطین برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برای دانش آموزان‌ پژوهشگر چه برنامه‌ای دارید افزود: آموزش و پرورش در قالب پژوهشسراهای دانش آموزی تلاش‌های خود را انجام می‌دهد به طوری که هم‌اکنون 401 پژوهشسرا در کل کشور وجود دارد که تلاش می‌شود تا پایان دولت یازدهم در هر منطقه آموزشی یک پژوهشسرای دانش آموزی را تاسیس کنیم.

وی در خصوص رتبه‌بندی معلمان و توجه به معلمان پژوهشگر گفت: معلمانی که در روشهای آموزش و تدریس نو‌آوری داشته باشند و پژوهشهایی را در زمینه‌های مرتبط با آموزش و پرورش انجام دهند به طور یقین در امتیاز بندی آنها در طرح رتبه بندی تاثیر گذار خواهد بود.

فانی ادامه لایحه رتبه بندی معلمان تدوین و آئین‌نامه آن در حال تنظیم است که پس از تکمیل آئین نامه ابعاد آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری جشنی برای معلمان در میلاد حضرت رسول‌(ص) تصریح کرد: در این جشن از معلمانی که فراتر از وظایف سازمانی خود تلاش کرده‌اند مانند معلم مریوانی یا معلم لرستانی تقدیر می‌شود زیرا که این معلمان جلوه‌هایی از تلاش فوق فرهنگی خود را انجام داده‌اند.

وی در خصوص بودجه سال 94 آموزش و پرورش افزود: امسال بودجه سال 94 ، 23 درصد افزایش دارد که البته تبصره‌هایی از آن در مجلس به تصویب رسیده که درصورت قطعی شدن این رقم افزایش می‌یابد.

فانی در خصوص مرخصی زایمان معلمان فرهنگی با کمبود نیروهایی که به دنبال آن ممکن ایجاد شود گفت: اجرای مرخصی زایمان به 9 ماه، کمبود نیرو و جدا شدن معلم در طول سال تحصیلی را به همراه داشت که به این دلیل اجرای این طرح به تعویق افتاد اما با توجه به نیاز همکاران فرهنگی به 9 ماه مرخصی به این نتیجه رسیدیم که این طرح را اجرا کنیم. البته ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد که با ساماندهی نیروی انسانی که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم بخشی از عمده ای از کمبود نیرو را حل نمودیم و بخش دیگر را از طریق پرداخت اضافه کار به همکاران فرهنگی جبران خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح ویژه آموزش و پرورش برای مرخصی زایمان فرهنگیان خاطر نشان کرد: مطالعاتی را از حدود 6 ماه قبل آغاز کردیم که به برداشت‌های  خوبی رسیده و امیدواریم به نتیجه برسیم اما در حال حاضر مرخصی زایمان فرهنگیان 9 ماه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، مجلس ، قانون ، بودجه ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار