هزاران معترض آلمانی در اعتراض به نقش ارتش آلمان در درگیری های بین المللی و نظاميگری آمريکا و ناتو، در برلین تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود 4 هزار و 500 معترض چپگرا و ضدفاشیست شنبه در اعتراض به نقش ارتش آلمان در درگیری های بین المللی، در برلین تظاهرات کردند. 

گروه موسوم به "جنبش صلح" شعارهایی علیه "یواخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان سردادند. 

وی در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ که پایان ماه ژانویه امسال برگزار شد گفت: "آلمان باید به منظور یافتن راهی برای حل درگیری های بین المللی، مسئولیت بیشتری در صحنه بین المللی بر عهده گیرد."

اعضای این گروه از افزایش صادرات تسلیحاتی آلمان، سیاست این کشور علیه روسیه، و همچنین اقدام این کشور در اعزام نظامیان خود به مناطق جنگ زده همچون افغانستان، شمال عراق و برخی کشورهای آفریقایی انتقاد کردند. 

معترضان در طول برگزاری تظاهرات بیانیه هایی اعتراض آمیز قرائت کردند. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که عبارت هایی مانند " ما مخالف رویارویی با روسیه هستیم" و " با ناتو و جنگ مخالفیم" روی آن نوشته بود. 

سیاستمداران آلمانی از جمله "دیتر دم"، نماینده حزب چپگرای دای لینکه در پارلمان آلمان نیز در این تظاهرات شرکت کردند. 

آنها با تظاهرات خود، اقدامات ناتو و غرب در تقابل با روسیه را به علت مناقشه اوکراین محکوم کردند. معترضان آلمانی ابراز نگرانی کردند که سیاستهای ناتو که به شدت متاثر از آمریکا است سبب تشدید تنش و مناقشه و بروز جنگ در اروپا خواهد شد.
شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند باید ائتلاف نظامی آمریکا و اروپا یعنی ناتو منحل شود، فرودگاه نظامی آمریکا در آلمان تعطیل شود و تسلیحات هسته‌ای آمریکا از پایگاه نظامی اش در آلمان جمع آوری شود.

آلمان تا حد زیادی به خاطر سابقه جنگی گذشته خود، در مورد شرکت در عملیات نظامی بین المللی مردد بوده است. 

افکار عمومی آلمان به طور عمده با ایفای نقش نظامی این کشور در درگیری های بین المللی مخالفند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: المان ، مردم ، تظاهرات ، امریکا ، ناتو ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار