ابراهیم جعفری از پیشنهاد کمک نظامی چین برای مقابله با داعش خبر داد

وزیر خارجه عراق گفت که که همتای چینی اش پیشنهادی را در خصوص کمک نظامی برای مقابله با گروه تروریستی داعش به عراق ارائه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ " ابراهیم الجعفری "وزیر خارجه عراق به فایننشال تایمز گفت که "وانگ یی" وزیر خارجه چین پیشنهادی را برای کمک به دولت عراق در مقابله با داعش ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش چین به صورت داوطلبانه برای کمک به حملات هوایی علیه داعش کمک می کند ولی به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش ملحق نشده است.

فایننشال تایمز اعلام کرد که دیدار و گفتگوی وزرای خارجه عراق و چین در نشست مقابله با تروریسم  به ماه سپتامبر گذشته در شهر نیویورک باز می گردد.

پیشنهاد چین به عراق در شرایطی است که پکن بارها تاکید کرده است که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند و در عین حال سلاح های نظامی خود را به بسیاری از کشورها می فروشد.

الجعفری به فایننشال تایمز گفت: آقای وانگ گفته است که سیاست کشور ما اجازه نمی دهد که در ائتلاف بین المللی شرکت کنیم. من از این ابتکار استقبال می کنم،  من نیز به او گفتم که ما آماده همکاری و تعامل با ائتلاف و سایر کشورهای خارج از این ائتلاف هستیم."

وزارت دفاع چین  در این خصوص هیچ اظهار نظری نکرده است. در همین حال  "هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز تاکید کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با وزیر خارجه عراق گفته است که چین از تلاش های عراق برای تقویت توانایی در مقابله با تروریسم از طریق مبادله اطلاعات و آموزش افراد حمایت می کند.

وی از اشاره به این مساله خودداری کرد که آیا چین حمایت هوایی یا موشک را برای عراق تامین خواهد کرد یا نه.

وی  افزود: چین در حال مبارزه با تروریسم بوده و حمایت و کمک هایی را برای عراق تامین کرده که شامل منطقه کردستان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار