لارگانی خبر داد

آموزش شهروندان مقدمه ترویج آموزه انسانی وقف است

نائب رئیس اول فراکسیون احیای وقف گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه باید بخشی از برنامه های خود را متوجه آموزش شهروندان در امور مختلف از جمله مسائل دینی و اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی قرار دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان با بیان این مطلب که مسئله وقف در سال های اخیر از جایگاه ویژه ای در کشور ما برخوردار شده  است، افزود: این در حالی است که قبل از انقلاب و حتی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی توجه چندانی به وقف و مسئله موقوفات نمی شد، اما در سال های اخیر به ویژه در دوره  مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدی به این امر توجه ویژه ای صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی خوبی در سال های اخیر در مسئله وقف به مردم صورت گرفته است، بیان داشت: اطلاع رسانی در رسانه ها به ویژه روزنامه ها و سایت های خبری منجر به گسترش وقفیات در کشور شده است به طوری که در سال های اخیر تعداد زیادی از مردم زمین های خود را در راستای امور خیر وقف کرده اند.

 وی ادامه داد: البته بخشی از این موفقیت مربوط به عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه است و بخش مهمی از آن نیز مربوط  به تاکیدات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان در توجه مردم به امر وقف بوده است.

 حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ در وقفیات نیز رویکرد فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه در وقفیات جدید به امر فرهنگی و برنامه ریزی در راستای آن توجه خوبی داشته است.

 وی ادامه داد: تبدیل امامزاده های سراسر کشور به پایگاه های فرهنگی و برنامه ریزی های مناسب در ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت و برپایی جشن ها و اعیاد مذهبی در امامزادگان نشان دهنده اقدامات تاثیرگذار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 وی با اشاره به توزیع بروشورها و نصب بنرهای فرهنگی در امامزادگان سراسر کشور تصریح کرد: این اقدامات فرهنگی مردم را با آثار و نتایج وقف آشنا کرده و باعث تمایل اقشار مختلف مردم به وقف اموالشان می شود.

 نائب رئیس اول فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد در عین حال تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای  بهره گیری از اقدامات تبلیغی از طریق صدا و سیما باید بیشتر از گذشته تلاش کند.

 موسوی لارگانی به تبلیغ و ترویج وقف در میان دانشجویان و دانش آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید اقدامات انجام شده خود در سراسر کشور را به مردم تبیین کند چرا که مردم نسبت به بسیاری از اقدامات انجام شده از سوی این سازمان بی اطلاع هستند.

وی همچنین به سازمان اوقاف و امور خیریه توصیه کرد: در کنار آموزش قرآن در امامزادگان و مراکز فرهنگی باید نسبت به آموزش خانواده ها در زمینه های مختلف اعم از سبک زندگی و سایر مسائل اجتماعی بهره گرفته شود.

 وی یکی از نیازهای وقفیات را در ساخت و ساز سازمان های فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف با آموزش دادن به شهروندان و اطلاع رسانی به آنها می تواند واقفان را نسبت به نیازهای امروز جامعه در عرصه های مختلف آشنا کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اموزش ، مقدمه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار