تکرار ادعاها بی‌‌اساس وزير خارجه کانادا علیه ایران/ جان برد: ایران چالشی برای جهان است!

وزیر خارجه کانادا بار دیگر با وارد کردن اتهامات بی اساس به ایران تصریح کرد ایران حامی تروریسم و چالشی جدی برای منطقه و جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جان برد" در گفتگوی اختصاصی به الحیات مدعی شد: ما با عربها در رویاروئی با چالش تروریسم موقعیت مشترکی داریم و مداخله ایران در جهان عرب را محکوم می‌‌کنیم.

جان برد در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر راهبرد کانادا درخصوص منطقه عربی گفت: من به جهان عرب به خاطر فرهنگ و تمدنی که دارد ارادت دارم و بسیار متأسفم که با چالشهای عظیم و حساس روبروست. این مسئله ناشی ازجنگ حکومت اسد با ملت سوریه و مناقشات نظامی در لیبی و برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع حقوق بشر در این کشور و حمایت آشکارش از تروریسم(!) در مناطق مختلف جهان است. از همین رو ما تلاش می کنیم که روابطمان را با سازمان همکاری اسلامی یا اتحادیه عرب و کشورهای عربی و اعضای شورای همکاری خلیج فارس به صورت ریشه ای تقویت کنیم و سعی داریم در حل برخی چالشها همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری بابیان ادعاهایی گستاخانه گفت: من معتقدم حمایت مالی همه جانبه ایران از حزب الله لبنان و حوثی ها در یمن و حمایت مستقیمی که از اسد بعمل می آورند و مداخلاتی که در عراق انجام می دهند، همگی موجب شده است ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهیم. ایران چالشی جدی برای منطقه و جهان است.

وی گفت از دولت جدید مصر نیز حمایت قوی به عمل آورده ایم و نسبت به اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر ملاحظات جدی داشتیم. 

"جان برد" گفت: ما از تشکیل دولت جدید در عراق پشتیبانی قوی و جدی بعمل آوردیم. 

وزیر امور خارجه کانادا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما با عربستان سعودی روابط دفاعی خوبی داریم و اکنون برای ایجاد روابط نظامی دفاعی با شماری از کشورهای منطقه فعالیت می کنیم. ما در قطر پایگاههای نظامی داریم و در حوزه پشتیبانی دفاعی نظامی از این کشورها فعال هستیم.

وزیر امور خارجه کانادا برای دوستان صهیونیست خود، خودشیرینی کرد و گفت به روابط خوبی که با اسرائیل داریم بسیار افتخار می کنیم و این موضوع برای ما بسیار مهم است. ما از هرگونه توافق سیاسی میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها حمایت می کنیم.  




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار