مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خبر داد:

اتمام مقاوم سازی شبکه گاز استان تهران تا پایان برنامه ششم توسعه

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ٤٧ پروژه پژوهشی در حوزه مقاوم سازی شبکه گاز این استان تعریف شده و در حال اجراست، افزود: مقاوم سازی شبکه‌های زیرزمینی گاز و شیرهای گاز پیاده رو برخی از اهداف این پروژه‌ها است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، یعقوبعلی حسین‌نیا با اعلام این خبر گفت: در این راستا ابتدا تصمیم به جمع آوری شیرهای پیاده‌رو نمودیم و خوشبختانه تاکنون ١١٠ هزار شیر از ١٢٢ هزار شیر پیاده رو استان تهران جمع آوری شده و در آینده نزدیک مابقی این شیرها نیز جمع آوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ٦٠٠ شیر فلنجی که امکان داشت در زمان حرکت زمین گسیخته شود نیز بررسی و مشکل آنها برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، همچنین از ایمن سازی ١١ هزار کیلومتر شبکه زیر زمینی گاز در داخل شهر تهران خبر داد و افزود:  با جایگزینی شبکه پلی اتیلن با شبکه‌های فولادی از ١٠ سال پیش، دوام و انعطاف پذیری شبکه گاز استان تهران افزایش یافته که از جمله مزیتهای شبکه پلی اتیلن است.

حسین نیا با بیان این‌که تاکنون ٦٠ ایستگاه از ٤٠٠ ایستگاه استان تهران مقاوم‌سازی شده است، اظهارکرد: این ایستگاهها براساس آیین نامه ٢٨٠٠، مقاوم سازی شده و مقاوم سازی مابقی ایستگاهها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ٧٦٠ هزار علمک در داخل استان تهران، افزود: مقاوم سازی این علمک ها در حال انجام است و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

حسین نیا به همکاری شرکت گاز استان تهران با «پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله» اشاره و افزود: با تعریف پروژه‌ای با همکاری این پژوهشگاه، شیوه مقاوم کردن علمکهای گاز که به دیوار تکیه کرده‌اند بررسی و نتایج آن در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه طی ٥ سال اخیر که شرکت گاز استان تهران از طرف شرکت ملی گاز ایران به عنوان قطب مقاوم سازی تعیین شده، خوشبختانه فعالیتهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی به تخصیص ١٥٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه مقاوم سازی شبکه گاز اشاره و افزود: مصوبه‌ای در شورای معاونین وزارت نفت مبنی بر اختصاص١٥٠ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تصویب شده و همه این فعالیتها نشان از اهمیت مدیران سطوح مختلف سازمان به پروژه‌های مقاوم سازی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار