ایران‌زیبا؛

دره‌ای که با خودکشی یک دختر نام گرفت

"شیروان دره سی" حدودا در ۲۰کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر و در نزدیکی لاهرود قرار دارد و یکی از یازده زیستگاه وحشی منطقه سبلان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، "شیروان دره سی" حدودا در ۲۰کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر و در نزدیکی لاهرود قرار دارد و یکی از یازده زیستگاه وحشی منطقه سبلان محسوب می‌شود.

بریدگی‌های دیواره‌های صخره‌ای این دره عمیق و عریض چشم انداز خاصی به منطقه بخشیده و سنگ‌ها در آن به صورت تندیس‌هایی دیده می‌شود.



این منطقه که همه ساله در چهار فصل گردشگران بی‌شماری را به خود جلب کرده صخره‌ها و غارهای دیدنی‌ای دارد و محل اصلی ورود به دره در ۵ کیلومتری پایین آبگرم معدنی شابیل قرار دارد و برای رفتن به اینجا باید از کنار آبشاری با ارتفاع ۴۰ متری به سمت پایین صخره نوردی کرد.



افراد محلی می‌گویند شیروان نام دختری بود که وقتی دید نمی‌تواند به دلداه‌اش برسد خودش را به این دره انداخت و نام دره را با نام خود جاودانه کرد.



تو این زیستگاه طبیعی مشگین شهر آبشاری دوقلو که در نوع خود بی‌نظیر است، وجود دارد که در بهار و تابستان چشمه‌ها و جوشش فراوان آن جالب توجه بود و در فصل زمستان نیز یخ بستن‌ها و قندیل‌های آن جلوه‌ای زیبا به طبیعت شیروان دره سی داد.









انتهای پیام/ز
برچسب ها: ایران ، زیبا ، زیستگاه ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.