توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صورت گرفت؛

نجات قوی فریادکش در ساحل خزر

یک قوی فریادکش که با اصابت گلوله شکارچیان زخمی شده بود به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد تحویل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ یک قوی فریادکش که با اصابت گلوله شکارچیان زخمی شده بود به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد تحویل شد.

میلاد بهرامی سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این مطلب گفت: یک قوی فریادکش که با اصابت گلوله شکارچی سنگدل توان پرواز نداشت و ناامیدانه در ساحل دریا برای نجات خود تلاش می نمود توسط اعضاء شرکت تعاونی ماهیگیری پره سرخرود به اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد تحویل شد .

بهرامی افزود: با انجام معاینات دامپزشکی اقدامات لازم درمانی برای این قو بعمل آمد و این پرنده زیبا هم اکنون مراحل درمان خود را سپری می نماید تا بتواند دوباره برفراز آسمانی آبی به پرواز درآید.

وی ضمن تشکرازاعضاء شرکت تعاونی ماهیگیری سرخرود ، یادآور شد: قوها به عنوان گونه های مهاجرآبزی و زمستانگذران به استان وارد می شوند که انواع مختلفی شامل قوی گنگ، قوی فریادکش و قوی کوچک دارند و از ویژگیهای بارز این پرنده وفاداری به جفت و زندگی با آن تا پایان عمر می باشد.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: از قوها به عنوان خانواده نام برده می شود و اگر به هردلیلی برای یکی از جفتها اتفاقی بیفتد تا پایان زندگی جفت دیگری انتخاب نمی کنند به همین دلیل بسیاری از شکارچیان به سمت آنها نشانه روی نکرده و از این پرنده زیبا حفاظت می نمایند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.