وزیر جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی بالنده‌ترین ناوگان پژوهش‌های کاربردی را در خود جای داده است

حجتی گفت: بخش کشاورزی از این افتخار برخوردار است که چه از جنبه تاریخی و چه از جنبه تأثیر و نفوذ بالنده‌ترین ناوگان پژوهش‌های کاربردی را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،وزیر جهاد کشاورزی محمود حجتی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش و رونمایی از پنج تحقیق بخش کشاورزی اظهار داشت: اندیشه‌ورزی و تدبر در حوزه کشف حقایق و شناخت پدیده‌ها راه مفید به جهان پررمز و راز خلقت است که با ما را به سمت پژوهش رهنمون می‌کند. پژوهش فعالیتی منظم، منطقی و سیستماتیک برای دستیابی به دانش نو، درک و حل مسائل و تصمیم‌گیری‌های خردمندانه است.

امروز هیچ اقدامی بدون پژوهش و فناوری نمی‌تواند تکاملی و پویا باشد بر این اساس است که پژوهش به عنوان دغدغه مسئولان مملکتی مطرح بوده و هفته‌ای به آن اختصاص داده شده است فرا رسیدن هفته پژوهش فرصتی را فراهم می‌کند تا بار دیگر توجهات به سمت ارزش‌های والای پژوهشگران جمع شود. هفته پژوهش امسال در سایه ابلاغ سیاست‌ کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری متمایز از سال‌های پیش است.

وی در ادامه افزود: بنیان علوم و فنون متعددی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در کشور بنا نهاده است وزارت جهاد کشاورزی با عنایت به امکانات و تجهیزات موجود در مؤسسات و مراکز پژوهشی در سطح کشور و پژوهشگران صاحبنظر گام‌های مؤثری را در ارتقای بخش کشاورزی و منابع طبیعی برداشته و انتظار می‌رود با نوسازی نظام پژوهش در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ارتقای بخش کشاورزی و منابع طبیعی را بیش از پیش فراهم نماید.


برچسب ها: پژوهش ، کشاورزی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار