افزايش بهای نفت در آسيا

بهای نفت روز دوشنبه در بازار آسیا افزایش یافت

این افزایش به سبب احتمال انتشار ارقامی مثبت درباره تولیدات صنعتی در اواخر این هفته رخ داده است اما به سبب کاهش ۵۰ درصدی از ماه ژوئن همچنان در پایین‌ترین سطح خود طی پنج سال قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش، در معاملات عصر روز دوشنبه، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت ۴۹ سنت افزایش یافت و به بشکه‌ای ۵۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز با ۶۸ سنت افزایش بشکه‌ای ۶۲ دلار و ۵۳ سنت داد و ستد شد. این در حالی است که صبح دوشنبه بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت با کاهش همراه شده بودند.

دنیل آنگ کار‌شناس سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «در حالی که قرار است ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید این هفته منتشر شود، حدس می‌زنیم این موضوع سبب افزایش بهای نفت شده باشد.»

وی همچنین گفت: «پیش بینی‌ها درباره شاخص مدیران خرید در این ما خوب هستند که می‌تواند سبب جلوگیری از کاهش بیش از پیش بهای نفت در این هفته شود. مقادیر زیادی از نفت در بخش صنعتی مصرف می‌شود از این رو میزان شاخص مدیران خرید می‌تواند مقیاسی برای تقاضا برای نفت خام باشد.»

 قرار است شاخص مدیران صنعتی برای منطقه یورو و آمریکا در روز سه شنبه منتشر شود. اچ اس بی‌سی نیز قرار است ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید را در چین روز سه شنبه منتشر کند.

بهای نفت پس از آن افزایش یافت که در روز جمعه با کاهش شدیدی همراه بود. آژانس بین المللی انرژی چشم انداز‌ها را برای تقاضای نفت در سال ۲۰۱۵ کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد میزان تقاضا برای نفت به ۹۳ هزار و ۳۰۰ بشکه خواهد رسید که ۲۳۰ هزار بشکه بیشتر از پیش بینی قبلی است./

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، بهای ، نفت ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار