وزیر صنعت:

کار ما در صدور مجوز سیگار مارلبرو قانونی است/فکر نمی‌کنم امسال شاهد تغییری در قیمت کالاهای اساسی باشیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار ما در صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو درست و قانونی است، گفت: شاید برخی نمایندگان در این مورد سؤال داشته باشند از خودمان بپرسند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به تعیین مهلت دو هفته‌‌ای برای وزارت صنعت جهت لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو به کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: از این موضوع خبری ندارم و هیچ مهلتی برای وزارت صنعت صادر نشده است.

وی با بیان اینکه کار ما در صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو درست و قانونی است، افزود: شاید برخی نمایندگان در این مورد سؤال داشته باشند از خودمان بپرسند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در مورد بحث‌های مطرح شده بین ایران‌ خودرو و شورای رقابت بر سر تعیین قیمت دنا اظهار داشت: من از تعیین قیمت دنا توسط شورای رقابت خبری ندارم و اطلاع ندارم که شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا چارچوبی را تعیین کرده باشد.

نعمت‌زاده در خصوص تحقق و توسعه در صنعت خودرو گفت: خوشبختانه بحث تحقیقات در صنعت خودرو مورد تاکید واقع شده و واحد تحقیقاتی یکی از خودروسازان که نیمه تعطیل بوده، هم اینک فعال شده است.

وی تصریح کرد: برای بهبود عملکرد شرکت‌های خودروساز، طراحی پلت‌فرم جدید، کاهش مصرف سوخت، بهبود شرایط آلایندگی پیش‌بینی شده و باید کار گسترده‌ای در صنعت خودرو انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با یبان اینکه دولت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت دارد و در برخی موارد نیز تعیین‌کننده قیمت است، افزود: فکر نمی‌کنم که شاهد تغییری در این مورد طی سال جاری باشیم.

نعمت‌زاده همچنین در خصوص کاهش قیمت نفت اظهار داشت: طبق برنامه چشم‌انداز 20 ساله که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد باید تکیه بر توان صادرات غیر نفتی داشته باشیم و این مسئله در سیاست‌های برنامه‌ پنجم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید قرار گرفته که وظیفه ما این است به سمت افزایش صادرات غیر نفتی حرکت کنیم، البته در این مورد موانع بین‌المللی وجود دارد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها، برطرف شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
فکر نمی‌کنم امسال شاهد تغییری در قیمت کالاهای اساسی باشیم! میشه شما زیاد فکر نکنید؟ ممنون میشیم!
آخرین اخبار