یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد دولت قطر و رژیم آل سعود در طول 45 ماهی که از بحران سوریه می‌گذرد 36 میلیارد دلار کمک‌ مالی در اختیار داعش و جبهه النصره قرار دادند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های قطر از تروریسم و سرمایه‌گذاری‌های عظیم آل ثانی در انگلیس و فرانسه اظهار داشت: قطر از ابتدای آغاز بحران سوریه در 15 مارس 2011 نقشی کاملا تخریبی برای دولت بشار اسد ایفا کرد. 

وی ادامه داد: این کشور با همکاری عربستان  و ترکیه یک مثلث تخریبی را تشکیل داده و زمینه را برای ورود هزاران تروریست از هشتاد کشور مختلف جهان فراهم کردند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد دولت قطر و رژیم آل سعود در طول 45ماهی که از بحران سوریه می‌گذرد 36 میلیارد دلار کمک‌ مالی در اختیار داعش و جبهه النصره قرار دادند و هدف از این اقدامات قطع محور دمشق بیروت و سرنگونی دولت ضد صهیونیستی سوریه و وحدت و مجاهدت اسلامی لبنان بود.
 
هانی‌زاده اضافه کرد: پس از ناکامی قطر، عربستان و ترکیه در سرنگونی دولت سوریه این سه کشور گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره را به منطقه عرسال لبنان منتقل کردند تا درگیری‌های اخیر مناطق شرقی لبنان علیه مقاومت اسلامی ایجاد شود.  
 
وی افزود: ایجاد گروهک تروریستی فتح‌الاسلام در نزدیکی شهرک‌های فلسطینی نشین لبنان و تشکیل مجموعه تروریستی وهابی سلفی تحت فرماندهی "احمد الاسیر" بخشی از توطئه‌های قطر و عربستان بود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: برهمگان روشن است که تحرکات عربستان و قطر با هدایت آمریکا و همکاری امنیتی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، قطر ، تروریست ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار