محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر دادند

حسگر آنزیمی جدید‌ترین روش اندازه گیری سریع دارو

محققان ایرانی در راستای افزایش سرعت تشخیص بالینی، زیست حسگری آنزیمی ساختند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، محققان ایرانی در راستای افزایش سرعت تشخیص بالینی، زیست حسگری آنزیمی ساختند که انتخاب پذیری و تکرارپذیری بالایی دارد و هزینه ساخت آن بسیار پایین است. 

محققان افزودند؛ این تحقیقات در مقیاس آزمایشگاهی صورت گرفته است به طوری که استفاده از زیست‌حسگر‌ها جهت تشخیص سریع‌تر در حوزه‌های پزشکی، زیستی و صنعتی رواج یافته است. 

بهاره صالحی مجری طرح گفت: در این پژوهش زیست حسگری آنزیمی برای تشخیص انتخابی پنی سیلین با استفاده از نانوذرات نقره طراحی شده است. در واقع نقش نانوذرات نقره، تسهیل انتقال الکترون بین عناصر زیست‌حسگر و در نتیجه افزایش دقت و سرعت پاسخ آن بوده است. 

وی در خصوص اهمیت اندازه‌گیری این دارو افزود: معمولاا پزشکان برای بیماران در تمامی سنین به یک اندازه از این دارو تجویز می‌کنند. این در حالی است که احتمال آسیب به دلیل دوز مصرفی غیر دقیق آن وجود دارد. مطالعات این چنینی گام مهمی به سمت تعیین دوز مصرفی دقیق و مناسب برای بیماران در گروه‌های سنی مختلف به شمار می‌رود. 
 
کاربرد اصلی این نتایج در صنایع داروسازی جهت ساخت آنتی بیوتیک‌هاست. علوم پزشکی و بیوشیمی نیز در ساخت کیت‌های آزمایشگاهی و تشخیصی قابلیت بهره‌گیری از این زیست‌حسگر را دارند.


انتهای پیام/
برچسب ها: حسگر ، آنزیم ، دارو ، داروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار