نخستين گردهمايي انجمن شركت هاي حفاري نفت و گاز كشور برگزار شد

نخستين گردهمايي انجمن شركت هاي حفاري نفت و گاز كشور با هدف ارتقاي استانداردهاي حفاري و كمك به حفظ منافع ملي برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پايگاه اطلاع رساني حفاري شمال؛ در اين گردهم آيي هدايت اله خادمي مديرعامل شركت حفاري شمال با بيان اينكه اين انجمن كل پتاسيل حفاري كشور را در خود جمع كرده است، افزود: نگاهي به عملكرد صنعت حفاري كشور با قدمت بيش از يكصد سال در مقايسه با رقباي خارجي، كارنامه مطلوبي را ارائه نمي دهد و اميد مي رود تشكيل انجمن حفاري بتواند در ارتقا اين صنعت نقش موثري ايفا كند
 
مديرعامل شركت حفاري شمال تصريح كرد: اين انجمن توانمندي و قابليت تاثيرگذاري بر روند توسعه صنعت نفت را با سازماندهي تحرك فعالان صنعت حفاري داراست و اميدواريم با حمايت هاي وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران امكان تاثيرگذاري اين انجمن در فضاي صنعت نفت ايران فراهم شود.
 
هدايت الله خادمي ضمن تاكيد بر ضرورت پيگيري شاخص هاي حرفه اي و فني حفاري و الگو برداري از استاندارهاي شركت هاي خارجي، گفت: اين انجمن مي تواند ضمن تعريف اين شاخص ها، شركت هاي حفاري را به رعايت و التزام به شاخص ها وادار كند.
 
عضو هيات مديره انجمن حفاري ايران اظهار اميدواري كرد كه با گردهمايي و تجميع تجربيات شركت هاي حفاري خصوصي و دولتي در زمينه هاي مختلف بتوان گره اي از مشكلات موجود در كشور را باز كرد و به روند توسعه ميدان هاي مشترك نفت و گاز شتاب بخشيد.
 
 
 در ابتداي اين گردهم آيي محمد ايرواني رئيس هيئت مديره گروه انرژي دانا با بيان اينكه انجمن حفاري شركت هاي نفت و گاز مي تواند سبب ارتقا استانداردهاي حفاري و كمك به حفظ منافع ملي شود، افزود: تاكنون در راستاي هويت بخشي به اين انجمن، رئيس، نائب رئيس و دبير انجمن تعيين و جلسه هاي مختلف به منظور تبادل نظر و اتخاذ تصميمات كارشناسي دراين حوزه برگزار شده است.
 
وي هدف از برگزاري اين گردهمايي را هويت بخشي به مجموعه حفاري كشور خواند و از ثبت رسمي و صدور شناسه ملي انجمن خبر داد.
 
وي كه رياست هيات مديره انجمن حفاري ايران را نيز بر عهدهدارد مطالعه اساسنامه مصوب و شناسايي موارد مورد اصلاح، انتخاب نام رسمي انجمن (انجمن حفاري شركت هاي نفت و گاز) و نام اختصاري (IDA)، پيگيري و دريافت شناسه انجمن، افتتاح حساب بانكي و درخواست انتقال وجوه اوليه، تصويب و تدوين آيين نامه عضويت، آيين نامه هاي داخلي، پرسشنامه و فرم عضويت و منشور اخلاقي و چشم انداز را از جمله فعاليت هاي انجام شده از سوي انجمن برشمرد.
 
ايرواني از برگزاري نشست مشترك قريب الوقوع با وزير نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران به منظور اعلام موجوديت و ابراز توانمندهاي اين انجمن حفاري خبر داد و گفت: اين نشست، پس از گردهمايي امروز و اجماع نظرات اعضا با هدف همكاري تنگاتنگ با مجموعه وزارت نفت و شركت هاي تابعه نفت برگزار مي شود.
 
به گفته وي، انجمن حفاري مي تواند تصدي امر ارزشيابي شركت هاي حفاري فعال و احراز صلاحيت آنها را براي تقبل پروژه هاي حفاري چاه هاي نفت و گاز، ارائه خدمات حفاري و مواردي از اين قبيل را عهده دار شود.
 
رييس هيات مديره انجمن حفاري ايران اظهار اميدواري كرد كه اين گردهمايي و هم انديشي با شركت هاي فعال حفاري دولتي و خصوصي بتواند ضمن ايجاد همفكري و اشتراك گذاري تجربيات، مشاركت حداكثري براي پيشبرد به موقع پروژه هاي حفاري را به همراه داشته باشد.     
 
 در اين گردهمايي همچنين سيد مصطفي خويي؛ مديرعامل گروه انرژي دانا، نقش انجمن حفاري شركت هاي نفت و گاز را نقشي بسيار موثر در پيشبرد اهداف توسعه اي صنعت نفت عنوان كرد.
 
خويي با ارائه پيشنهادهاي هفت گانه اي به اعضا انجمن حفاري، خواهان برگزاري مستمر ميزگردهاي تخصصي شد و گفت: بايد با دعوت از متخصصان حفاري در عرصه هاي بين المللي ضمن استفاده از تجربيات در جهت نزديكتر كردن فرهنگ و دانش صنعت نفت ايران با استانداردهاي جهاني تلاش كنيم.
 
وي افزود: تبادل اطلاعات فني و دستاوردهاي شركت هاي حفاري عضو انجمن در زمينه هاي مختلف از جمله حفاري، اچ.اس.ايي، نيروي انساني و ... بايد افزايش يابد تا با استفاده از تجربيات مشترك بتوان خميرمايه دانش حفاري كشور را غني كرد.
 
خويي توضيح داد: هم اكنون شركت هاي مختلف حفاري اعم از بخش خصوصي و دولتي در ميدان مشترك پارس جنوبي به عنوان اولويت اول وزارت نفت، مشغول انجام حفاري و ارائه خدمات به چاه هاي نفت و گاز هستند كه هر كدام داراي توانمندي ويژه اي دارند كه با كمك انجمن مي توان اين دانش ها و تجربيات را تجميع و مبادله كرد.
 
وي تشكيل بانك اطلاعاتي از ابزار و تجهيزات در اختيار شركت هاي حفاري نفت و گاز را پيشنهاد داد و گفت: به منظور كاهش زمان انتظار دكل هاي حفاري و همچنين در مواقع اضطراري، مي توان با سعه صدر و حس همكاري موجود بين اعضا، مبادله تجهيزاتي انجام داد.
 
خويي پيشنهاد داد: تشكيل پايگاه مشترك عملياتي به منظور تبادل لجستيك در زمان هاي خاص و اضطراري نيز مي تواند سبب صرفه جويي در زمان و افزايش سرعت كار شود.
 
وي ضمن تاكيد بر رعايت اصول ايمني، بهداشت و محيط زيست، گفت: به دليل پرمخاطره بودن حرفه حفاري و ايجاد تعهد به اصول اچ. اس .ايي پيشنهاد مي شود اين مقوله از جمله اولويت هاي انجمن در نظر گرفته شود.       
 
مديرعامل گروه انرژي دانا افزود: تشكيل كارگروه در زمينه منابع انساني به منظور يكسان سازي سياست هاي قابل اعمال در شركت ها به ويژه در زمينه حقوق و دستمزد و همچنين ايجاد مدرسه حفاري به صورت مشترك از سوي انجمن نيز از جمله پيشنهاديي است كه مي تواند در تعالي فعاليت هاي اين انجمن نقش داشته باشد.
 
شايان ذكر است نخستين مجمع انجمن شركت هاي حفاري نفت و گاز ايران، هشتم ارديبهشت ماه امسال در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران تشكيل و اعضاي ٧ نفره هيئت مديره آن شامل ٥ عضو اصلي و ٢ عضو علي البدل انتخاب شدند.
 
اولين گردهمايي انجمن شركت هاي حفاري نفت و گاز ايران روز سه شنبه 24 آذرماه به ميزباني گروه انرژي دانا و در محل اين شركت برگزار شد و مديران بسياري از شركت هاي فعال در صنعت حفاري ايران در اين گردهمايي حضور داشتند ؛ چهره هايي همچون محمد عالمي قائم مقام سابق شركت ملي حفاري ، بهمن سروشي مدير اسبق نظارت بر توليد شركت ملي نفت ايران، اصغر رفيعي ، محمد عيدي ، و .... حضور داشتند.
برچسب ها: حفاری ، شرکت ، نفت ، گاز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار