اجمالی/ در مراسم رونمایی از مجموعه پویا نمایی "فرزندان آفتاب" مطرح شد

خودکفایی در عرصه فرهنگ و پویانمایی از افکار فرهنگی غربی جلوگیری می‌کند/ جمهوری اسلامی قدرت تبدیل شدن به قطب انیمیشن پاک در دنیا را دارد

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت گفت: پویانمایی هنر با ارزش و اثرگذاری است و استعدادهای فراوانی در این حوزه در کشورمان داریم و هنوز این استعدادها کشف نشدند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی از مجموعه پویانمایی "فرزندان آفتاب" عصر امروز با حضور جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، دکتر حسین ساری مدیر اسبق شبکه پویا ،حجت السلام افضل بیگی نماینده ولی فقیه در بنیاد روایت و عوامل این مجموعه در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت ضمن تشکر از عوامل این مجموعه  گفت: تولید "فرزندان آفتاب" حدود سه سال پیش آغاز شده و نگارش آن حدود یکسال به طول انجامید چرا که بنا داشتیم کار طولانی و پرباری از رویدادها و رخدادهای تاریخی انقلاب تولید کنیم بنابراین نگارش آن کار سخت و طولانی بود ولی با کمک آقای اسکویی و همکارانشان کار خوبی نوشته شد.

وی افزود : مخاطبان اصلی حوزه پویا نمایی  طیف کودک و نوجوان هستند و طبیعتا ویژگی خاص خودشان را دارند بنابراین کار در این حوزه پر اهمیت و سخت است زیرا سرمایه‌های آینده ما یعنی کودکان و نوجوانانمان در این گروه سنی قراردارند.

جباری بیان کرد: اگر کار فرهنگی را  درست انجام بدهیم در. کودکان و نوجوانانمان در آینده نسبت به خیلی از موضوعات که در شبکه‌های دیگر ارایه می‌شود، با آگاهی برخورد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: پویانمایی هنر با ارزش و اثرگذاری است و استعدادهای فراوانی در این حوزه در کشورمان داریم و هنوز این استعدادها کشف نشدند.

جباری اظهار داشت: امروز ما می‌خواهیم از باور و اراده عوامل این کار تقدیر کنیم لذا من به همه‌ی دوستانی که زحمت این کار را کشیدند، خسته نباشید می‌گویم.

وی تصریح کرد: برای تداوم این کار به صداوسیما نیاز داشتیم که برخورد خوب و مثبت حسین ساری مدیر شبکه پویا باعث شد جدی تر در این حوزه کار و تلاش کنیم امیدوارم این فضا بعد از خروج او بازهم در این شبکه برقرار باشد تا مجموعه‌های بهتر و بیشتری در این شبکه تولید شود.

جباری افزود: ما توانایی تولید هزاران انیمیشن را در این زمینه داریم هیچ کشوری نباید فکر کودکان و نوجوانان خود را در اختیار دیگران قرار دهد چون آنها با افکار خود آثارشان را بدانگونه که می‌خواهند به ما ارایه می‌دهند.

جباری اظهار داشت : ما در حوزه فرهنگ و پویا نمایی استعدادها و مخاطبان خوبی داریم ونباید تولیداتمان را بر عهده کشورهای دیگر قرار دهیم.

وی ادامه داد: خیلی از موضوعات فرهنگی که به جوانان ما القا می شود شاید با افکار فرهنگی ما مطابقت نداشته باسد بنابراین ما باید در این زمینه به مرز خودکفایی برسیم.
جباری اظهارداشت: در حوزه فرهنگ به مراقبت بیشتر وقوی تری نیاز داریم تا خود را به مرز خودکفایی برسانیم که در این راستا صداوسیما ،مجموعه پویا نمایی،حوزه هنری،وزارت ارشاد،آموزش و پرورش در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وسازمان بسیج باید دست به دست هم دهندتا در این زمینه استعدادهای بالقوه را بجد تبدیل کنیم.
حسین ساری مدیراسبق شبکه پویا در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی استعداد فراوانی دارد که به کانون وقطب انیمیشن پاک در دنیا تبدیل شود

مشروح این نشست متعاقبا در گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران منتشر می‌شود.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار