کراکر: انتشار گزارش سنا موجب وقوع حادثه در سفارت خانه‌های آمريکا نشد

دیپلمات ارشد سابق آمریکایی اعلام کرد انتشار" گزارش شکنجه " از سوی سنای آمریکا درباره اقدامات خشونت آمیز مأموران به وقوع هیچ گونه رویداد خشونت آمیزی در سفارت خانه های آمریکا در خارج منجر نشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "رایان کراکر "دیپلمات ارشد سابق آمریکایی اعلام کرد انتشار «گزارش شکنجه » از سوی سنای آمریکا درباره اقدامات خشونت آمیز مأموران سیا با مظنونان تروریستی به وقوع هیچ گونه رویداد خشونت آمیزی در سفارت خانه های آمریکا در خارج منجر نشده است.

کراکر در واکنش به اظهار نظرها در این باره که با انتشار گزارش شکنجه سیا امنیت سفارت خانه های آمریکایی در معرض تهدید قرار خواهند گرفت، گفت:« با اطمینان می توانم بگویم که هیچ رویداد خشونت آمیزی رخ نداده است.» 

او افزود آمریکا « مطمئنا همه اقدامات پیشگیرانه ممکن » را به منظور حفاظت از سفارتخانه هایش در خارج انجام خواهد داد.

کراکر به سبب پیشینه‌اش، مأموریت های بسیار چالش برانگیزی را در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و افغانستان انجام داده است. او گفت امیدوار است انتشار گزارش شکنجه به عنوان «مسئول دانستن یک نهاد » در یک دموکراسی قلمداد شود.


در روز نهم ماه دسامبر کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گزارش 500 صفحه ای خود را منتشر کرد که در آن آمده بود آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا - پس از وقوع حملات 11 سپتامبر در واشنگتن و نیویورک مظنونان تروریستی را تحت شکنجه قرار دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار