کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سرمایه در انتظار شوک سازنده

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان به راحتی در مورد آینده بازار و شاخص بورس اظهار نظری کرد و در صورت عدم رویدادی مثبت و تکان‌دهنده نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار سهام بهبود یابد.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط بازار سرمایه در هفته‌ جاری بیان کرد: در اولین روز هفته شاخص کل با افت 1.06 درصدی معادل 751 واحد به 70291 واحد رسید.

 وی در این‌باره ادامه داد: سرمایه گذاری غدیر و پس از آن گروه مپنا و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

گیوکی در توضیح شرایط بازار فرابورس گفت: شاخص فرابورس نيز با 11 واحد کاهش به عدد 797 رسید که پترول بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

فعال بازار سرمایه با اشاره به کاهش جزئی گروهی از بانکی‌ها توضیح داد: در گروه بانکی به جز بانک ایران زمین سایر بانک‌ها کاهش یافته اند اما در روزهای پایانی هفته نمادهای این گروه به جز تعداد معدودی مثبت بودند. 

وی در‌باره‌ تاثیر گروه غذایی بر معاملات هفته‌ جاری تصریح کرد: اولین روز هفته در گروه مواد غذایی،  بیسکویت گرجی بیشترین افزایش قیمت را در میان نمادهای بورسی به خود اختصاص داده و با صف خرید بسته شد. همچنین غبشهر اولین پیش بینی سود سال منتهی به 30/9/1394 خود را منتشر کرد. شرکت به ازای هر سهم 1689 ریال سود پیش بینی کرده است که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.
 
گیوکی با توضیح شرایط خودرویی‌ها در بازار سرمایه افزود: در صنعت خودرو و قطعات تقریبا تمام نمادها کاهش ارزش داشتند اما این روند ادامه نداشت و در پایان هفته نمادهای این گروه تقریبا مثبت معامله شده و از شدت کاهش ارزش نمادها کاسته شد.

فعال بازار سرمایه با اشاره به ادامه‌ صف فروش در گروه سیمانی‌ها اظهار داشت: گروه سیمانی کماکان با صف فروش در بیشتر نمادها همراه بود و تغییرات بودجه سال آتی در بخش عمرانی بر وضعیت سیمانی ها حائز اهمیت است.

وی با توضیح در مورد معافیت شرکت‌های بیمه‌ای ادامه داد: شرکت های بیمه ای که در پی انتشار خبر معافیت شرکت های بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، هفته گذشته با افزایش قیمت و صف خرید همراه بوده اند، در جریان معاملات این هفته در محدوده منفی و اکثرا با صف فروش بسته شده اند اما در اواخر هفته نسبتا معاملات متعادلی داشتند.

گیوکی در خصوص معاملات گروه شیمیایی‌ها تصریح کرد: معاملات این گروه در این هفته دارای جوی منفی بود. پاکسان اولین پیش بینی سال منتهی به 30/9/1394خود را منتشر کرد. شرکت به ازای هر سهم 855 ریال سود پیش بینی کرده است که از خبرهای مهم این گروه می‌باشد.

فعال بازار سرمایه در توضیح روند بازار سرمایه در هفته جاری گفت: بازار سهام با ادامه روند کم انگیزه و ضعیف خود یک هفته نسبتا منفی دیگر را پشت سر گذاشت. حقیقی‌های بازار اقدام به خروج از بازار و در مقابل به نظر می رسد که حقوقی ها متقاضی اکثر صنایع حاضر در بازار می‌باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نمی توان به راحتی در مورد آینده بازار و شاخص بورس اظهار نظری کرد اما در صورت عدم رویدادی مثبت و تکان دهنده نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار سهام بهبود یابد.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: شاخص ، رشد ، بورش ، شوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار