معاون وزیرراه در مراسم عقد قرارداد بزرگ سرمایه گذاری تاکیدکرد:

پشتیبانی همه جانبه سازمان بنادر از بخش خصوصی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و موقعیت ویژه ترانزیت کشور، حصول به رتبه اول منطقه و تحقق هدف چشم انداز را دور از دسترس ندانست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال، بخش خصوصی را شرکای تجاری این سازمان دانست و با اشاره به جایگاه و موقعیت بنادر ایران در منطقه افزود: مطابق چشم انداز هدف اصلی در ارتباط با حمل‌ونقل و اقتصاد، دستیابی به رتبه اول در منطقه است که حصول به این نتیجه نیازمند تلاش مضاعف و برنامه ریزی است.  
 
مهندس سعیدنژاد با اعلام اینکه مهم‌ترین چالش سازمان بنادر ارتقای موقعیت ممتاز خود در خلیج فارس و دریای عمان است، نتیجه گیری کرد: باید بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های لازم در بخش‌های متخلف بنادر و دریا فراهم کنیم.  
 
وی با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در توسعه بنادر الزامی است، اظهار داشت: در این راستا زیرساخت‌ها را فراهم کرده و قطعاً از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.  
 
سعیدنژاد با تاکید بر اینکه دولت و سازمان بنادر به تنها توانایی تحقق این اهداف را ندارند، تأکید کرد: باید با مشارکت بخش خصوصی سیاست‌های جدید را برای حضور این بخش در بنادر فراهم کنیم. در این راستا اتحاذ سیاست‌های کلان اقتصادی یکی از محورهای مهم در این چارچوب است.  
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: موضوع تضامین سازمان بنادر در لایحه بودجه سال ۹۴ به سایر بخش‌های حمل و نقل تسیری پیدا کرده است و مشکلات سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات را برطرف می‌کند.  
 
سعید‌نژاد گفت: در بخش دریافت تسهیلات بانکی بخش خصوصی نیازمند ارائه تضامین لازم است که دولت خود این تضمین‌ها را ارائه می‌دهد.  
 
وی افزود: استفاد از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان ابزار تشویقی برای سرمایه‌گذاران خصوصی در سال‌های آینده ارتقا می‌یابد.  
 
سعیدنژاد با بیان اینکه در بخش دریایی استفاده از همه امکانات ضروری است گفت: از مشوق‌های مهم دولت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بخش خصوصی است اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این تسهیلات استفاده کنیم.  
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده از این صندوق به دلیل ضوابطی که دارد، ساده‌ نیست؛ از این رو سازمان بنادر با تمام توان از همه پیشنهاد‌ها برای استفاده از صندوق توسعه ملی حمایت می‌کند تا بتوانیم بنادر را به بنادر نسل سوم تبدیل کنیم.  
 
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور طی سال گذشته، گفت: در ۸ ماه سال‌جاری ۴۵ فقره قرارداد به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال در بخش بنادر کشور امضا شده است. علاوه بر این‌ در مدت یاد شده ۴۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به صورت تجمعی سنوات قبل جذب شده است.  
 
سعیدنژاد در پایان تأکید کرد: در این راستا بیش از ۲۱۰۰۰ میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر امضا شد که مقدمات اشتغالزایی بیش از ۲۷ هزار و ۳ نفر را در بنادر فراهم کرده است.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار