رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت:در ایام اربعین حسینی در مسیر پیاده روی زائران ۱۵۵دستگاه چادرو ایستگاه سلامت داوطلبان برپا و ۸۸ هزار و ۲۲۶ بسته پذیرائی، بهداشتی و فرهنگی میان زائران توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  فرح ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان این که هزاران زائر به مناسبت فرا رسیدن اربعین از نقاط مختلف کشور راهی عراق شده بودند ، گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به خروج زائران از مرزهای استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام نسبت به ارائه خدمات تخصصی امداد و نجات و درمان اضطراری به زائران و پوشش امداد مسیرهای منتهی به خروجی مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرزمهران در استان ایلام و مرز پرویز خان در استان کرمانشاه این طرح را برای سومین سال متوالی، از هفتم آذرماه جاری تا ۲۶ ام آذرماه ماه اجرا کرد .

وی با تشریح جزئیاتی بیشتر در خصوص این طرح افزود: این تعداد چادر، شامل ۵ دستگاه راپال هر یک به ظرفیت ۲۴۰ نفر برپا شد و شمار قابل توجهی از داوطلبان اعم از پزشک، پیراپزشک منتخبی از خدمات داوطلبانه و بهداشتی را به زائران حسینی ارائه کردند و این حضور خود جوش داوطلبان برای پذیرایی در مسیر منتهی به مرزهای کشورمان با عراق مشکل تأمین غذا و آب زائران را تا حدود بسیاری برطرف کردند. است. به علاوه این که داوطلبان جمعیت هلال احمر ویلچرهای افراد مسن را تا رسیدن به مقصدشان حمل می کردند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۳ سال است که در آستانه اربعین حسینی داوطلبان برای پذیرایی از این زائران بسیج می‌شوند تا زائران با خاطری آسوده به زیارت رفته و می توان گفت آن ها با کمترین امکانات از زائران حضرت پذیرایی می‌کنند و گونه‌ای آنها را گرامی می‌دارند که نشان ارادت شان به حضرت سیدالشهدا(ع) است.


انتهای پیام/
برچسب ها: خدمت رسانی ، زائر ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار