از دست شکارچیان؛

کلاغ‌ها دیگر امنیت ندارند

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سقز از ارسال پرونده یک شکارچی متخلف به دادگاه که دو قطعه کلاغ را در روستای «قشلاق صالح بیگ» تلف کرده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ محمد زری سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سقز از ارسال پرونده یک شکارچی متخلف به دادگاه که دو قطعه کلاغ را در روستای «قشلاق صالح بیگ» تلف کرده بود خبر داد و گفت: این اداره تلف شدن دو قطعه کلاغ توسط این شکارچی را پیگیری کرده و پرونده این فرد شامل جریمه کیفری و حقوقی نیز خواهد شد.

به گفته وی، محیط زیست در راستای حفظ حیات وحش، تلف نمودن هر نوع جانداری را پیگیری خواهد نمود.

وی گفت: هر چند جریمه در نظر گرفته شده در قانون بسیار کم است ولی در نظر گرفتن جریمه کیفری و حقوقی توسط قانونگذار به منزله اهمیت حیاط وحش است.

زری افزود: اخیرا پرونده دو شکارچی هم که اسلحه شکاری خود را به افراد غیر مجاز داده بودند به دادگاه ارجاع داده شده و پرونده فردی که در روستای «گاوشله» با سگ شکاری، قوچ و میش وحشی را تعقیب نموده نیز در دست پیگیری است.

وی گفت: این اداره در راستای جلوگیری از شکار غیر مجاز، حفظ حیات وحش منطقه و جلوگیری از تخریب مراتع ملی، چهار پاسگاه محیط بانی درروستاهای «سولاکان» ، «ایغچی»، «زیویه» و «قاضی خان» در نزدیکی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق راه اندازی خواهد کرد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.