اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه؛

با میرزاکوچک ماهواره و انگلیس جمله بسازید!/ توضیح آیت‌الله بجنوردی درباره حقوق بهایی‌ها

داعش از صفحه روزگار محو می‌شود اما بی‌آبرویی آن برای ترکیه می‌ماند، پیشنهاد کیهان به روحانی درباره برخورد با مخالفان،2 هواپیمای بابک زنجانی گم شد! و ... از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*کیهان

با میرزاکوچک ماهواره و انگلیس جمله بسازید!

گردانندگان سایت شخصی آقای هاشمی، میرزاکوچک‌خان (قهرمان مبارزه با استعمار) را به ماهواره و اینترنت ربط دادند و از قول هاشمی نوشتند «مخالفان اینترنت و ماهواره از حرف‌های آزادیخواهانه می‌ترسند»!

سایت هاشمی با اشاره به دیدار چندی پیش اعضای شورای بازشناسی نهضت جنگل می‌نویسد: هاشمی تعبیر عجیبی هم درباره میرزا کوچک‌خان بکار می‌برد. از تنهایی رسانه‌ای‌اش. از اینترنت و ماهواره‌ای که در زمان او نبود و امروز هست. از اینکه انتشار حرف‌های آزادیخواهانه امروز چقدر آسانتر از آن روزهاست. مخالفان اینترنت و ماهواره از همین می‌ترسند. وگرنه اسلام، نه تنها هراسی از آزادی بیان ندارد، بلکه مشوق آن نیز هست. شنیدن تمام سخنان و پذیرش بهترین آنها، حکم صریح قرآن است. آقای هاشمی اینها را می‌گوید تا همه بدانند. عصر امروز عصر بستن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیست. عصر جمع کردن ماهواره نیست. عصر کر و کور خواستن مردم نیست.
یادآور می‌شود میرزاکوچک‌ قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس و دست‌نشانده‌های آن بود و جان خود را بر سر همین مبارزه گذاشت و این در حالی است که رسانه‌های استعماری از جمله بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در فتنه‌انگیزی‌های سالیان اخیر صراحتا جانب جریانی را گرفته‌اند که اتفاقاً آقای هاشمی هم کنار همان جریان ایستاده است. به‌عنوان مثال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای فارسی زبان بی‌بی‌سی، زمستان سال 87 و برای فضاسازی کودتای مخملینی بود که قرار بود 6 ماه بعد کلید بزنند. بانیان کودتای سوم اسفند 1299 و 28 مرداد 1332 یابوبرشان داشته بود که برای سومین بار و این بار به واسطه مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی می‌توانند کودتا کنند. بنابراین جای تعجب است که آقای هاشمی به این شبکه یا قبیل آن (صدای آمریکا، شبکه من و تو و...) نسبت آزادی‌خواهی می‌دهد؛ حال آن که همین شبکه‌ها اجماع عظیم و بی‌سابقه 20 میلیون ارادتمند امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین را به طور کامل سانسور کردند. البته همین شبکه‌ها، اوباش‌های هتاک به ساحت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورای سال 88 را که چند ده نفر بیشتر نبودند جای ملت ایران جا زدند، اما قیام 9 دی را درز گرفتند! آیا مخالفت با چنین شبکه‌هایی مخالفت با آزادی است اما کودتاچیان علیه رای مردم که مورد تمجید همان ماهواره‌ها قرار گرفتند، طرفدار آزادی هستند؟

اتفاق دیگر که دلایلی کاملا روشن دارد، پناهندگی همکاران برخی نشریات خاص دوره سازندگی و اصلاحات به آمریکا و انگلیس و همکاری در همین شبکه‌های ماهواره‌ای ابزار جنگ تبلیغاتی دشمن است. آنها حتی برخی دولتمردان دوره سازندگی نظیر عطاءا... مهاجرانی را که مدافع تغییر قانون اساسی و تمدید ریاست جمهوری هاشمی بودند به خدمت گرفتند و در فتنه 88 از آنان بیگاری کشیدند تا بلکه قومیت و حماسه 40 میلیونی ملت ایران را تبدیل به تهدید کنند. مهدی هاشمی در همین دوره در انگلیس پناه گرفته بود و از همان جا به یار غار خود (کوثر) می‌گفت که خود و اطرافیانش چه نقشی در آشوبگری دارند.

قطعاً اسلام، هراسی از آزادی و آزادی بیان ندارد اما نه این شعار با عملکرد دولت آقای هاشمی در ایجاد مضیقه و محدودیت برای منتقدان سازگاری دارد و نه بی‌سیم‌ها و ابزار جنگ تبلیغاتی آمریکا و انگلیس ابزار آزادی بیان محسوب می‌شود.

خوب شد دولت منشور اخلاقی داشت وگرنه...

دولت یازدهم کار خود را با منشور اخلاقی آغاز کرد اما رئیس‌جمهور محترم در برخورد با منتقدان ادب و آداب نقد و نیز همین سوگندنامه را رعایت نمی‌کند.

محمدکاظم انبارلویی در روزنامه رسالت نوشت: دولت یازدهم کار خود را با انتشار منشور اخلاقی و سوگندنامه‌ای آغاز کرد که 13 بند زینت‌بخش آن بود. این منشور اخلاقی در اولین جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی قرائت شد.
بخشی از این سوگندنامه به شرح زیر است: سوگند می‌خورم؛ 1- پذیرای نقد و نظر دیگران باشم 2- مسئولیت خطاهای خود را بپذیرم 3- برای دیدگاه‌های مخالف و انتقاد آنان ارزش قائل باشم 4- به شعور عمومی احترام بگذارم. 5- اندیشه‌ام در مدار اعتدال، تصمیماتم بر مبنای تدبیر و رفتارم در چارچوب قانون باشد 6- حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم.

وزرای دولت دهم در جلسه اول هیئت دولت در پیشگاه قرآن‌کریم و در برابر رئیس‌جمهور به خداوند متعال سوگند خوردند که در دوران مسئولیت خود به منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید متعهد باشند. اکنون پس از گذشت بیش از یک سال و 5 ماه از این سوگند، آیا وزیران دولت یازدهم به مفاد این سوگند پایبند بوده‌اند؟

انبارلویی می‌افزاید: سوال مهم‌تر اینکه آیا خود رئیس‌جمهور که این سوگند‌نامه را ابداع فرمودند و در دوران روسای جمهور قبلی بی‌سابقه بوده است، به این سوگندنامه متعهد و پایبند بوده است؟ خداوند در قرآن‌کریم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: «قل لعبادی یقولوا التی هی احسن ان الشیطان ینزغ بینهم ان الشیطان کان للانسان عدوا مبینا» (سوره اسرا - آیه 53) (به بندگانم بگو آنچه را که بهترین سخن است بگویند، بی‌گمان شیطان میان آنان آشوب و دشمنی می‌افکند، همانا شیطان برای انسان دشمنی آشکار است) اما کارنامه گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور نشان می‌دهد او با بندگان خدا نیکو سخن نگفته است.

سردبیر رسالت خاطرنشان می‌کند: رئیس‌جمهور محترم در برخورد با منتقدین، ادب و آداب نقد و نیز همین سوگندنامه را رعایت نمی‌کند. هنوز جوهر امضای این سوگندنامه «خشک نشده بود که رئیس‌جمهور، منتقدین خود را «کودک» نامید. و پیش از آن هم منتقدین خود را متهم کرد به اینکه «از کارهای مثبت دولت ناراضی‌اند». به این هم اکتفا نکردند و از روی بی‌مهری منتقدین خود را «تازه انقلابی شده» معرفی کردند. آیا این بیان، سعه وجودی رئیس‌جمهور محترم را در پذیرا بودن نقد و نظر دیگران نشان می‌دهد؟ آیان این نشان می‌دهد که او برای دیدگاه‌های مخالف و انتقاد آنان ارزش قائل است؟

جمعی از نخبگان حوزه و دانشگاه از روی دلواپسی از صیانت از دستاوردهای هسته‌ای نظام، نقد مشفقانه‌ای به نوع مذاکرات و تعهدات «نقد» جمهوری اسلامی در توافق ژنو و مطالبه «نسیه»، مطالبی را گفتند. رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی عالمانه و اخلاقی فرمودند؛

- در تحریم‌ها منافع شخصی دارند
- از خلقت خداوند هم ایراد می‌گیرند
- از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای نگرانند

و به این هم اکتفا نکردند، فرمودند، «عقب مانده‌اند» «بزدلند»، «ترسو هستند»

نویسنده اضافه می‌کند: پس از یک سال مذاکره بی‌آنکه دولت به سوگند «حق مردم در دسترسی به اطلاعات» عمل کند، معلوم شد 5+1 طی یک سال گذشته به تعهدات خود عمل نکردند، تحریم‌ها نه تنها برداشته نشد بلکه اضافه شد و سخن منتقدین و پیش‌بینی‌های آنها درست بوده است و آنها پاسخ نقد مشفقانه خود را نه از روی عقلانیت و تدبیر بلکه با زبان اهانت و افترا و تحقیر و تمسخر دریافت کردند. منتقدین از جاده انصاف و عدالت خارج نشدند و نقد خود را ادامه دادند. به جایش این پاسخ را گرفتند که:

- «اقلیتی که وارد اتاق عملیاتی علیه دولت شده‌اند،‌ دروغ پراکنند»
- «هم اقلیت هستند، هم تخریب می‌کنند، گروه کوچکی که حامی افراطند» آیا این‌گونه سخن گفتن،‌ احترام به شعور عمومی و ارزش قائل شدن به دیدگاه‌های مخالف (بخوانید منتقدین) است؟

در تداوم تکریم منتقدین از سوی رئیس‌جمهور محترم، ایشان نسبت‌های زیر را حواله منتقدین کردند. «هوچی بازند»، «بی‌شناسنامه‌اند»،‌ «خطای دید دارند»، «بیکارند، متوهمند، دین را نمی‌شناسند»، «در فساد غوطه‌ورند»، «بروند به جهنم»، و بالاخره «تازه به دوران رسیده‌اند».

انبارلویی می‌نویسد، منتقدین تاکنون نشان داده‌اند که از وزرا، مسئولین و حتی رئیس‌جمهور، دلسوزتر به حفظ کیان دولت و منافع و مصالح ملی هستند. نشانه این رویکرد هم در پذیرش نتایج انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، تبریک به رئیس‌جمهور و اعلام همکاری و همیاری با وی است. رئیس‌جمهور و برخی وزرای دولت، حریم رقیب نجیب را تاکنون مراعات نکرده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که منتقدین، حریم دولت برخاسته از رای ملت را رعایت نکنند.

رسالت در پایان نوشت: ملت انتظار دارد رئیس‌جمهور اگر فریادی دارد بر سر آمریکا و دشمنان اسلام بکشد، و برخورد با منتقدین را در همان کادر منشور اخلاقی دولت و سوگندنامه وزیران مدیریت کند. این کمترین انتظاری است که می‌شود از دولت یازدهم داشت و آن را عملی دانست.

داعش از صفحه روزگار محو می‌شود اما بی‌آبرویی آن برای ترکیه می‌ماند

سیاست خارجی دولت ترکیه در منطقه با چالش برخی نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده است.

طغرل ترکش نماینده عضو حزب حرکت ملی در نشست مذاکرات بودجه گفت؛ ایران به خاطر داعش نفوذ خود را در منطقه گسترش می‌دهد.
ترکش با تحلیل اینکه داعش در نتیجه سیاستهای تقسیم در منطقه بروز کرده گفت: امروزه چه کسی نام یکی از راهزنان دریایی سومالی را به یاد دارد؟ داعش هم بالاخره از صفحه روزگار پاک خواهد شد ولی باید آنچه که از آثار او بر زمین می‌ماند، بحث کرد.

او ادعا کرد: ایران به بهانه داعش در حال گسترش نفوذ خود در منطقه است. ایران به طور مستقیم شیعیان منطقه را تحت کنترل گرفته است. تأثیر و نفوذ ایران روی شیعیان عراق و ترکمن‌های سوریه روز به روز در حال افزایش است. افزون بر این قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی که این روزها محبوبیت خاصی در منطقه به او داده شده است، با پیشمرگ‌های کرد، در مقابل دوربین ایستاده و پز می‌دهد. ایران به این هم اکتفا نکرده با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، اندوخته‌های اورانیوم خود را نیز توسعه می‌دهد. یک ایران هسته‌ای تمامی موازنات را در منطقه بر هم خواهد ریخت.

ترکش تصریح کرد: در حالی که ایران این چنین در منطقه سیاست پویا را دنبال می‌کند، نمی‌توان فهمید که ترکیه چرا چنین پویایی و سیاستی را در منطقه نمی‌تواند داشته باشد؟

«ناظم گور» نماینده حزب خلق‌های دمکراتیک نیز طی سخنانی گفت: آنچه که بیش از هر چالشی ترکیه را در نزد اروپا در شرایط دشواری قرار داده، رابطه دولت آنکارا با داعش است.

او با اشاره به اینکه خاورمیانه از یک پروسه تاریخی عبور می‌کند، گفت: ترکیه در پنج سال اخیر برای ایفای نقش برادر بزرگی در منطقه وارد میدان شد ولی ادعاهای آن در خصوص یک دولت قدرتمند منطقه نتیجه نداده است. دولت آنکارا خواست از طریق اخوان‌المسلمین در منطقه، منطقه نفوذی ایجاد کند که این موجب فرافکنی سایر عوامل اصلی تشکیل دهنده منطقه شده و متأسفانه به اختلافات مذهبی دامن زده است.

وی گفت: ترکیه در مسئله سوریه و همچنین داعش سیاست اشتباهی را دنبال می‌کند.

یادآور می‌شود جو بایدن معاون اوباما چند ماه پیش از ترکیه و عربستان به عنوان حامیان اصلی داعش یاد کرد.

اسرائیل: اعتماد به نفس و ابتکار عمل حزب‌الله نگران کننده است

محافل نظامی صهیونیستی با آگاهی از توانمندی عالی حزب‌الله لبنان، بیم آن دارند که در جنگ آینده، حزب‌الله ابتکار عمل را در دست گیرد.
«الون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی و امنیتی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با تأکید بر نگرانی این رژیم از حزب‌الله گفت: «حزب‌الله، در حالی که در جبهه‌ای دیگر درگیر جنگ است از زمینه‌سازی برای جنگ با اسرائیل هم غافل نیست.»

وی پیش‌بینی کرد حزب‌الله، از کشتزارهای شبعا یا اراضی سوریه، به اراضی فلسطین اشغالی یا شهرک‌های صهیونیست‌نشین در بلندی‌های اشغالی جولان، موشک شلیک کند.

بن دیوید همچنین تأکید کرد دیدگاه روسیه نسبت به حزب‌الله تغییر یافته است، و اکنون آن را بخشی از محوری می‌داند که از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: «دو ماه پیش، بمبی در کشتزارهای شبعا منفجر شد که می‌توانست سه سرباز اسرائیلی را از پا در آورد. کسی که این بمب را کار گذاشته، فرض را بر این گذاشته بود که اسرائیل به کشته شدن سه سرباز خود واکنش نشان می‌دهد.»

بن‌دیوید در ادامه تأکید کرد: «حزب‌الله، به حدی از اعتماد به نفس رسیده که در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»

به گزارش العالم تحلیلگر نظامی و امنیتی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به این داده‌ها، خاطرنشان کرد: «متأسفانه مجبورم اعلام کنم که 8 سال آرام پس از جنگ سال 2006 لبنان به پایان رسیده است و اکنون در دوره از سرگیری تنش‌ها با حزب‌الله قرار گرفته‌ایم، به این ترتیب هرگونه حمله به سوریه، می‌تواند احتمال این تنش‌ها را دوچندان کند.»

*ایران

توضیح آیت‌الله بجنوردی درباره حقوق بهایی‌ها

آیت‌الله موسوی بجنوردی درباره اظهارات منتشر شده از قول وی درباره حقوق بهایی‌ها در ایران توضیحاتی ارائه کرد. وی در گفت‌وگو با «جماران» گفت: دسته‌ای از بهایی‌ها فاقد حقوق شهروندی هستند که با رژیم فاسد اسرائیل همکاری می‌کنند و بر ضد اسلام یا بر ضد جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند.

این دسته از حقوق انسانی برخوردارند اما این که بتوانند در دانشگاه‌ها وارد شوند و از امتیازات ویژه شهروندان در ایران استفاده کنند، امکانپذیر نیست. وی  با تأکید بر تفاوت فراوان میان بهایی‌هایی که به تبلیغ علیه اسلام مشغولند و بهایی‌هایی که بی هیچ تبلیغی در جامعه به آرامی زندگی می‌کنند، گفت: براساس برداشت من از سیره امام خمینی(ره) چنین استنباط می‌شود که هیچ کس حق تجسس درباره بهایی بودن و نبودن فرد یا خانواده‌ای را ندارد و اگر کسی بهایی بودن خود را ابراز نکند، تجسس درباره او و محروم کردن او از حقوق شهروندی‌اش جایز نیست.

پیشنهاد کیهان به روحانی درباره برخورد با مخالفان

روزنامه کیهان پیشنهاد داد رئیس جمهوری برخورد و مواجهه با مخالفان را از جلسه حضور شریعتمداری در دانشگاه تهران یاد بگیرد. این روزنامه در شماره اخیر خود در ستون «کیهان و خوانندگان» نوشت: «سخنرانی آقای شریعتمداری در جمع دانشجویان که مخالف و موافق حضور داشتند و تحمل مخالفان توسط ایشان می‌تواند برای مسئولان بویژه آقای رئیس‌جمهوری به عنوان یک الگو، سرلوحه کار قرار گیرد.»
مدیرمسئول کیهان در نشست مذکور در واکنش به دانشجویانی که مخالف مشی او و روزنامه کیهان بودند، دانشجویان را «فریب خورده» خواند و گفت که شماها فرستاده‌شدگانی از طرف کسان دیگری هستید.

اقدام سؤال‌برانگیز رضا ضراب

همزمان با درخواست ترکیه از ایران برای دریافت اسناد رابطه رضا ضراب با بابک زنجانی، رضا ضراب شکایتش از دو مقام حزب جنبش ملی را پس گرفت. به گزارش تیک، روزنامه حریت نوشت: ضراب، رهبر حزب جنبش ملی و معاونش را به خاطر شارلاتان خطاب کردن او به دادگاه کشانده بود.

اما پس از آنکه وکلای رهبر حزب جنبش ملی خواستار اطلاعات و اسناد از سوی کمیته مخصوص پارلمان ایران در مورد روابط بابک زنجانی و رضا ضراب شده بودند، او شکایت خود را پس گرفت. ضراب خواستار پرداخت 100 هزار لیر جریمه به خاطر سخنان علیه او شده بود.

توضیحات میرلوحی درباره یک مصاحبه

هفته گذشته سایت تابناک مطلبی را در مورد مصاحبه سید محمدحسین میرلوحی، نوه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی منتشر کرد که بخش کوتاهی از آن در ستون دیگه چه خبر روزنامه ایران منتشر شد. در پی آن توضیحاتی از سوی وی برای ایران ارسال شد. در متن ارسالی آمده است: اخیراً یک رسانه اینترنتی به مناسبت چهلمین روز درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیگیری‌های مکرر با اینجانب، مصاحبه‌ای صورت داد. بنده نیز به عنوان نوه آن بزرگوار به طرح مستند و اصولی نقطه نظرات و خاطرات خود از مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداختم. این مصاحبه که متکی بر اصول حرفه‌ای یک گفت و شنود سیاسی با یک رسانه ارزشی بود، موافقان و مخالفانی داشت.

در ادامه این توضیح آمده است: در حالی که هر ایرانی مسلمان با هر گرایش و سطح فکری و سن و سال سیاسی قادر به طرح آزادانه آرا و عقاید خویش در چارچوب احکام اسلام است، بر چه اساس و منطق سیاسی سایت تابناک اینجانب را توصیه به سکوت سیاسی نموده است.  میرلوحی افزوده: اینجانب یک موضع کاملاً بدیهی و روشن حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی را بیان کردم که عجیب است عده‌ای نخواستند آن را باور کنند. استدلال بنده هم این بود که حضرت آیت‌الله مهدوی‌ای که در طول تاریخ انقلاب به اعتراف دوست و دشمن ابداً به دنبال پست و مقام نبود و از سوی دیگر در آن ایام مریضی بدی را تجربه می‌کردند، چرا وارد مسأله ریاست خبرگان رهبری شدند؟  از طرف دیگر ما به تأسی از حضرت آیت‌الله مهدوی ابداً راضی به تخریب سرمایه‌های قدیمی انقلاب نیستیم.

*اعتماد

ارسال دومين پرونده «صبا آذرپيك» به دادگاه انقلاب

وكيل‌مدافع صبا آذرپيك از ارسال دومين پرونده موكلش به دادگاه انقلاب و تعيين شعبه رسيدگي به پرونده موكلش خبر داد. به گزارش ايسنا، محمود عليزاده‌طباطبايي با اعلام اين مطلب گفت: پرونده موكلم پس از صدور كيفرخواست از سوي دادستاني، به يكي از شعبات دادگاه انقلاب ارسال شده است. وكيل‌مدافع صبا آذرپيك بيان كرد كه اتهامات موكلش در اين پرونده تبليغ عليه نظام و نشر اكاذيب عنوان شده است.

*جمهوری اسلامی

 * دولت کره شمالی طی مراسمی به 3 سال عزاداری برای مرگ رئیس‌جمهور سابق این کشور پایان داد. در این مراسم، کیم یونگ نام، رئیس دفتر ریاست جمهوری کره شمالی از شرکت کنندگان در مراسم خواست با جان خود از رهبر جوان این کشور محافظت کنند. کیم جونگ ایل، در سال 1390 پس از 17 سال ریاست جمهوری بر کره شمالی درگذشت و کیم جونگ اون از طرف مجمع عالی خلق به عنوان رئیس و رهبر کره شمالی انتخاب شد. عزاداری برای رئیس‌جمهور درگذشته کره، یک سنت رسمی است که مردم مجبورند از آن اطاعت کنند هر چند با آن موافق نباشند.

* جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: متاسفانه شیوع ایدز در بین زنان مصرف کننده معتاد استان نسبت به مردان معتاد بیشتر است. به گزارش عصر ایران، سرهنگ ماشاءالله صادقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ریشه بیماری هپاتیت و ایدز، تزریق با سرنگ آلوده است، اظهار کرد: خانم‌ها به دلیل مشکلات بهداشتی که دارند بیشتر در معرض ایدز قرار می‌گیرند. وی افزود: برخی زنان معتاد درآمد خود را از طریق برقراری رابطه نامشروع تامین می‌کنند که این امر موجب انتقال بیماری ایدز می‌شود. وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به دلیل اقدامات بهداشتی در زندان‌ها شاهد انتقال ایدز، نیستیم، گفت: در زندان مشهد، کلینیک مثلثی برای انجام اقدامات و آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. صادقی افزود: تقریباً تمامی مصرف کنندگان زن متجاهر در مشهد حداقل یک یا دو مرتبه توسط نیروی انتظامی به مرکز ماده 16 زنان معرفی شده‌اند، تعدادی از این زن‌ها به آغوش خانواده خود بازگشته اما برخی از آنان خانواده و سرپناهی نداشته و به همین دلیل به شغل سابق و اعتیاد باز می‌گردند. وی اضافه کرد: اخیراً دو شلتر (محلی برای استراحت زنان معتاد در شب) در بلوار توس مشهد راه‌اندازی شده است که هر یک از آنها حدود 50 نفر ظرفیت پذیرش دارند.

*قدس
 
آمار هشدارآمیز درباره جمعیت ایران

جهان: علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه 5/23 درصد ( کمتر از یک چهارم) خانواده های نسل جدید بچه ندارند، گفت: حدود ۱۹ درصد خانواده های کل کشور نیز یک فرزند دارند.

تخریب آثار برای قبرهای 170میلیونی!

مشرق: مهدی حجت، رئیس ایکوموس ایران، با بیان اینکه مگر ایکوموس چقدر توانایی دارد که همه نابودی‌هایی را که در میراث فرهنگی اتفاق می‌افتد، مطرح کند، گفت: این همه ثروت و پول در حال تلف‌شدن است، ولی صدای کسی در نمی‌آید.

وی از تخریب آثار تاریخی کشور انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط کشور مانند آنچه در اصفهان اتفاق افتاد، به خاطر پولی که از فروش قبرهای سه طبقه که هر کدام ۱۷۰ میلیون تومان می‌ارزد، آثار تاریخی را خراب می‌کنند

آواز لس آنجلسی برای تیم‌ملی!

نامه نیوز: در حالی که قرار است در دی ماه مسابقات جام جهانی هندبال در قطر برگزار شود، انتخاب یک خواننده لس آنجلسی برای خواندن ترانه تیم ملی از نکات عجیب این دوره از مسابقات است. این خواننده لس آنجلس نشین(شهاب تیام)  در صفحه شخصی اش در فیس‌بوک نوشته، به عنوان خواننده سرود ایران برای این دوره از بازی ها انتخاب شده و خبر داده که این ترانه تا چند روز دیگر منتشر می شود.

نامه به لاریجانی درباره سوء‌مدیریت

میزان: جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نسبت به سوء مدیریت در این سازمان هشدار دادند. امضاکنندگان این نامه نسبت به زمزمه تعرفه‌گذاری فراورده‌های خونی نگران هستند و آن را به دلیل سوء مدیریت در این سازمان می‌دانند.

قالیباف و مذاکرات هسته ای

فارس: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در کنگره تجلیل از جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت ایثار و رشادتهای ایثارگران دفاع مقدس در حفظ عزت و قدرت کشور گفت: اینکه 6 قدرت بزرگ دنیا با ما سر میز مذاکره می نشینند، مدیون توان دیپلماسی ما نیست، بلکه ناشی از عظمت مجاهدت ایثارگران است.

آمریکا آمار العالم را تحریم کرد!

ایسنا: وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریمهای جدیدی که علیه کشورمان در دستور کار قرار داده، ارایه اطلاعات آماری مربوط به سایتهای ایرانی از جمله پایگاه‌های خبری شبکه العالم را ممنوع کرد.

توصیه حدادعادل به وزیر علوم

تسنیم: غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آقای فرهادی وزیر علوم هر چه زودتر به جمع‌بندی درباره ریاست دانشگاه تهران برسد.

گلایه شافعی از زنگنه و حجتی

نسیم: غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی در پاسخ به پرسشی در خصوص غیبت وزیران در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: بیشترمعاونان وزیران در جلسه شورای گفت و گو حاضر می‌شوند؛ طیب‌نیا منظم ترین وزیر دولت یازدهم در جلسات شورای گفت  گوست و نهاوندیان یک سال است که به جلسات نمی‌آید. وی همچنین در خصوص وزیران غایب نیز گفت: آقایان زنگنه و حجتی تقریباً در بیشتر جلسات حضور نداشته اند.


2  هواپیمای بابک زنجانی گم شد!

پارسینه: خبرها حاکی است که شرکتی متعلق به بابک زنجانی در گذشته دو ایرباس آ320 را خریداری کرده بود و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد. اما وقتی وب سایت رسمی هواپیمایی قشم ایر باز می شود، به آماری از یک نوع هواپیما برمی‌خوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وب‌سایت هوانوردی جهانی نوشته شده، متفاوت است. پرسش دیگر اینکه این دو فروند هواپیما کجاست؟!

در خانه فیلم می بینم

واحد مرکزی خبر: عزت ا... ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه این روزها را چگونه سپری می کنید؟ گفت: بیشتر مطالعه می کنم و فیلمهایی که باید می دیدم و وقت نکرده بودم،‌ می‌بینم. وی افزود: آ‌خر شبها هم مهمان شبکه نمایش و HD هستم و آخرین فیلمی که دیدم،  «روز پس از فردا» بود که بسیار دیدنی بود و از آقای اخوان تشکر کردم و به او پیامک دادم.

انتشار ویروسی نا‌شناس در فیس‌بوک

ایسنا: شبکه اجتماعی فیس بوک شاهد انتشار سریع ویروس نا‌شناس آسیب رسانی است که از راه پیامهای فیس بوکی منتشر می‌شود.

انتقاد برای استفاده از «در واقع»!

فرارو: غلامحسین صدری افشار، فرهنگ‌نامه‌نویس پیشکسوت با طبیعی خواندن برخی از تغییرات زبان به خاطر گسترش فناوری‌های ارتباطی جدید، گفت: افراد فرهیخته باید فکری به حال صحبت کردن خود کنند و تا جای ممکن درست صحبت کنند. اکنون در میان آنان مرض استفاده از واژه«درواقع» شایع است. به‌طوری‌که در هر 10 کلمه دو بار کلمه «درواقع» را به‌کار می‌برند. این در حالی است که در گذشته به‌کار بردن این گونه تکیه کلامها از سوی سخنرانان عیب محسوب می‌شد.

احضار خبرنگار نیویورک‌تایمز به دادگاه

ایسنا: یک قاضی آمریکایی، جیمز رایزن خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز را برای توضیح درباره انتشار جزییات عملیات سازمان سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران در کتابش به دادگاه احضار کرد.

شناسایی ثروتمندان آسان است

فارس: مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه شناسایی بسیاری از ثروتمندان آسان است، عدم حذف یارانه ثروتمندان را بی ارتباط با انتخابات آینده ندانست. وی افزود: امروز عزم و اراده برای حل مشکل را نمی‌بینیم و دعوا بر سر این است که هر فرد، دیگری را حذف کن

اعتراض آنجلینا جولی به «سیا»

قدس آنلاین: آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان هالیوودی در واکنش به گزارش شکنجه در سازمان امنیت آمریکا گفت: ما باید نسبت به رفتارمان مسؤول باشیم و بدانیم جهان اجازه دارد ما را برای اشتباه‌هایمان مواخذه کند.

اعدام رد جهاد نکاح!

قدس آنلاین:  150زن که جهاد نکاح با تروریستهای داعشی را در فلوجه نپذیرفتند، اعدام شدند

منبع جدید درآمد داعش

فارس: روزنامه تایمز گزارش داد، تروریستهای داعش با به یغما بردن عتیقه‌جات عراق و فروش آنها به کلکسیونرهای غربی، میلیون‌ها پوند کسب کردند.

فعالیت عضو مشکل دار دریک کارخانه

راه دانا: خبرها حاکی است که قرار است یکی از اعضای حزب مشارکت، در یکی از کارخانجات صنعتی مهم کشور که در اراک واقع شده است، مسؤولیت گرفته و از اعضای هیأت مدیره این شرکت شود.

بالون‌های داعش در عربستان

العالم: داعش از هواداران خود در مناطق مختلف عربستان خواسته است که به صورت همزمان بالونهایی را در حمایت از این گروه تروریستی به آسمان رها کنند.

آمار هشدارآمیز درباره جمعیت ایران

جهان: علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه 5/23 درصد ( کمتر از یک چهارم) خانواده های نسل جدید بچه ندارند، گفت: حدود ۱۹ درصد خانواده های کل کشور نیز یک فرزند دارنذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار