جزئیات اسید پاشی در خیابان سازمان آب

دختر جوان سناریوی اسید پاشی بر روی خودش را طراحی کرد/ آتش زدن خودرو به خاطر شنیدن جواب منفی + عکس

دختر جوانی که برای دستگیری مزاحمش سناربوی دروغین اسیدپاشی را صحنه سازی کرده بود،‌با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در ساعت 11:00 مورخه 23 آذر ماه وقوع یک فقره اسیدپاشی در  خیابان مرزداران – خیابان سازمان آب – روبروی پارک پرند به کلانتری 139 مرزداران اعلام شد.  
 
پرونده در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :  
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اسیدپاشی" و به دستور قاضی حسین پور ، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
 
اظهارات شاکیه :  
 
خانم 27 ساله ای که از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 مدعی اسیدپاشی بر روی خودرو 206 خود شده بود ، پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در حالیکه در کنار خیابان توقف کرده و با تلفن همراه خود در حالب صحبت کردن بودم ، یک موتورسیکلت با دو سرنشین از کنار ماشینم عبور کرد که ناگهان ترک نشین موتور اقدام به پرت کردن یک قوطی به سمت خودرو بنده نمود ؛ خوشبختانه به واسطه بالا بودن شیشه ماشین محتویات قوطی به داخل ماشین نفوذ نکرد ؛ هر دو سرنشین موتورسیکلت کلاه ایمنی به سر داشتند و من موفق به مشاهده چهره آنها نشدم ؛ زمانیکه از ماشین پیاده شدم ، متوجه شدم که بطری پرتاب شده به سمت شیشه ی سمت راننده حاوی اسید است که بلافاصله موضوع را به 110 اطلاع دادم ".  
 
شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "از چندی پیش فرد ناشناسی از طریق تماس های تلفنی دائما برای من ایجاد مزاحمت می کرد و تهدید می کرد که خودرو  مرا آتش خواهد زد و بر روی صورتم نیز اسید می پاشد ؛ این شخص چند پیش تهدید خود مبنی بر آتش زدن خودرو را عملی کرد و خساراتی به خودرو 206 بنده وارد کرد . مدتی از تهدیدهای این شخص خبری نبود تا اینکه مجددا مزاحمت و تهدیدها آغاز شد و اینبار فرد ناشناس مرا به اسیدپاشی تهدید می کرد ؛ احتمال می دهم که اسیدپاشی نیز توسط این همین شخص ناشناس صورت گرفته باشد". 


 
دستگیری متهم پرونده حریق خودرو :  
 
با توجه به اظهارات شاکیه ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی جوانی 25 ساله بنام "سعید . ف" در منطقه خلیج شده ، او را دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .  
 
"سعید . ف" در اظهارات اولیه منکر هرگونه اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکیه و همچنین حریق عمدی خودرو 206 شاکیه می شد اما در ادامه و با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده از داخل منزلش ، به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که به دلیل جواب منفی شاکیه به پیشنهاد ازدواجش اقدام به ایجاد مزاحمت و نهایتا آتش زدن خودرو شاکیه وی نموده است .  
 
سعید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : "حدودا یک سال پیش بواسطه ارتباط کاری که با شاکیه پیدا کرده بودم ، به او علاقه مند شده و تصمیم گرفتم تا با او ازدواج کنم اما او با پیشنهاد ازدواج من مخالفت کرد و همین موضوع انگیزه ایجاد مزاحمت و نهایتا آتش زدن خودرو وی شد ".  
 
سعید در ادامه اعترافات خود منکر هرگونه اقدام به اسیدپاشی شد و اعلام کرد که هیچگونه اقدامی در خصوص اسیدپاشی نکرده و از این موضوع بی اطلاع است . 



 
اعتراف به طراحی سناریوی اسیدپاشی : 
 
با توجه به تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی اظهارات متهم پرونده حریق خودرو ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سعید هیچگونه نقش و مشارکتی در پرونده اسیدپاشی نداشته است ؛ لذا در ادامه رسیدگی به پرونده اسیدپاشی ، تحقیقات از شاکیه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .  
 
با انجام تحقیقات گسترده ، سرانجام شاکیه لب به بیان حقیقت گشود و به طراحی سناریو اسیدپاشی و اجرای آن توسط خودش اعتراف کرد ؛ این خانم جوان در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "زمانیکه تهدیدهای فرد ناشناس در خصوص اسیدپاشی آغاز شد ، ترسیده بودم که اینبار نیز همانند تهدید به آتش زدن خودرو این شخص اقدام به عملی نمودن تهدید خود نماید ؛ به همین علت و با اطلاع از حساسیت ایجاد شده در خصوص موضوع اسیدپاشی تصمیم گرفتم تا با طرح دروغین موضوع اسیدپاشی ، توجه پلیس را به موضوع جلب نمایم " .  
 
متهمه در خصوص نحوه اجرای سناریوی اسیدپاشی ، به کارآگاهان گفت : "با خرید اسید به محله ی خلوتی در منطقه مرزداران رفته و در خلوتی خیابان اقدام به ایجاد صحنه اسیدپاشی بر روی خودرو 206 خود کردم ؛ پس از آن با پلیس تماس گرفته و مدعی شدم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به اسیدپاشی کرده و از محل متواری شده اند ".  
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف متهم پرونده ی حریق خودرو ، قرار قانونی برای این متهم صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " .  
 
سرهنگ حاجی زاده در خصوص صدور قرار قانونی برای شاکی پرونده اسیدپاشی نیز عنوان داشت:  " با توجه به اعتراف صریح متهمه در خصوص طرح شکایت دروغین در پرونده اسیدپاشی و ارائه اظهارات کذب ، از سوی مقام محترم قضایی قرار قانونی برای این شخص صادر شد " .  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
با سلام ، موافقم که کلمات عربی استغاده نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۹:۰۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
از اب گل الود ماهی گرفتن همینه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۸:۲۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
خب میدونسته آدم نیستی...
دیگه نفهمیدی تقصیر خودته..
چرا
هیچ
نظارتی
نیست؟
زبونم مو درآورد!
Iran (Islamic Republic of)
حسن عبدلی
۱۷:۵۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
کار خوبی کرده دختره-افرین
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۲۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
واااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
میگن بعضی زنها بی عقلند ما باورنمیکنیم وبی خودی ازشون دفاع میکنیم خب زن حسابی از اول بروشکایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
غلط کردی مرتیکه روانی باعث روانی شدن جامعه میشی مجازات کمترین کاره برای امثال شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
ملت روانی اند
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۴:۳۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
سلام یه نظر یا بهتر بگم یه نقد برای هیئت تحریریه تون دارم:درسته که زبان ما به زبان عربی خیلی نزدیک و در بعضی موارد مشترکه اما به کار بردن الفاظ متهمه و شاکیه و...جالب به نظر نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
باید با یان زن برخورد جدی شود
آخرین اخبار