خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از داروهای ژنریک از سوی وزارت بهداشت و درمان

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: بی‌شک فرهنگ‌سازی وزارت بهداشت در رابطه با استفاده مردم از داروهای ژنریک و نه داروهای برند می‌تواند از قاچاق دارو به کشور جلوگیری کند.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به واردات قاچاق دارو از مبادی غیررسمی کشور اظهار داشت: بی‌شک واردات قاچاق دارو از مبادی غیررسمی نیازمند کنترل دقیق‌تری است.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که بسیاری از داروهای قاچاق شده به کشور با برند تقلبی و یا تاریخ گذشته است، افزود: بعضا مشاهده می‌شود که در تهیه برخی از این داروها مواد مخدر استفاده می‌شود که باید به این نکته توجه جدی داشت.
 
خضری با اشاره به تبلیغات دارو از سوی برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: عمدتا بسیاری از داروها تبلیغی از سوی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای آغشته به مواد مخدر بوده و تحت عناوین مختلفی به کشور وارد می‌شود که بی‌شک این داروها میزان مرگ و میر بالایی دارند.
 
وی افزود: بسیاری از داروهای تبلیغی از سوی برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای استاندارد نبوده و با برندهای تقلبی جایگزین داروهای اصلی قرار می‌گیرند.  
 
خضری تاکید کرد: عمدتا تبلیغات دارو از جانب برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی مافیای داروی خارج از کشور هدایت می‌شود.
 
نماینده مردم پیرانشهر با بیان این که دارو کالایی استراتژیک بوده و بسیار سودآور است، ادامه داد: در سطح دنیا دارو به عنوان کالایی لوکس محسوب شده و تجارت اقتصادی خود را دارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس با بیان این که 95 درصد داروهایی که در کشورهایی مثل آمریکا و یا آلمان تهیه می‌شود غالبا داروهایی ژنریک بوده و برند نیست، تصریح کرد: مردم نباید فریب برخی از اقلام دارویی خارج از کشور را بخرند.
 
وی تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت فرهنگ‌سازی مطلوبی درباره استفاده مردم از داروهای ژنریک و نه داروهای برند صورت دهد بی‌شک از قاچاق دارو به کشور جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار