داور عکس نخستین آفرینواره محرم زنجان:

برگزاری آفرینواره محرم حرکت ارزنده‌ای است

"ناصر محمدی" گفت: برگزاری نخستین آفرینواره محرم زنجان "آیین آیینه " حرکت بسیار خوب و ارزنده‌ای است.

ناصر محمدی مدرس دانشگاه و داور عکس نخستین آفرینواره محرم "آیین آیینه" در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران در خصوص ملاک برای انتخاب آثار عکس بیان کرد: از فاکتورهای اصلی برای انتخاب آثار در وهله اول نگاه‌های خاص  و متفاوت در خصوص عاشورا و زوایای پنهان آن است که چگونه این فضاها را پیدا کند.
 
وی ضمن بیان این مطلب که نگاه عکاسی باید احساسی و دلی باشد، در ادامه گفت: زمانی که عزادار در شور و حال خاصی است، در این زمان عکاس اگر بتواند فضا را درک کند و با تصویر بتواند این شور و حال عزادار را به تصویر بکشد، این یک عکس خوب است.
 
این مدرس دانشگاه افزود: دومین ملاک به لحاظ فنی و زیبا شناسی تصویر است که عکاسی ترکیب‌بندی، کادربندی و گرایشات هنری را به درستی به کار بگیرد.
 
محمدی اظهار داشت: چیزی که در ذهنیت ما بوده با عینیت فاصله دارد.آثار به لحاظ سطح کیفی تا حدودی نزدیکی داشت. و ما وقتی که آثار را دیدیم هر جا که این نزدیکی به وجود آمده و به کار گرفته شده بود، انتخاب می‌کردیم.
 
داور عکس آفرینواره محرم زنجان (آیین آیینه) ضمن بیان این مطلب که سطح کیفی آثار خوب و کیفیت بالا بوده، افزود: برگزاری نخستین آفرینواره محرم حرکت بسیار خوب  و ارزنده است.انتظار داریم که در سال‌های بعد کامل تر و جامع تر از سال قبل  و با ایجاد گرایشات و خلاقیت‌های بهتر برگزار شود.
 
گفتنی است، نخستین آفرینواره محرم زنجان "آیین‌آیینه" 24 تا 30 آذرماه در گالری فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار