گزارش هفته یازدهم؛

هفته آرام سوپرلیگ بسکتبال/ فرار دانشگاه از باخت به گرگان

هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال بدون نتایج غیر منتظره و بدون تغییر در جدول رده بندی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال عصر امروز با برد هر چهار میزبان سپری شد و جدول رده بندی نیز برای دومین هفته متوالی بدون تغییر ماند. هر چند اعتراضات به داوری و تاخیر در دو بازی هفته حواشی مسابقات را تشکیل می داد اما از نظر نتایج تیم ها، تغییرات جایگاه و حواشی بزرگتر در این هفته خبری نبود.

یک نیمه برد، یک نیمه اعتراض به داوران

شهرداری گرگان که فرصت هایی مثل بازی خانگی هفته قبل را از دست داده بود تا پایان نیمه اول دانشگاه آزاد را در سالن اختصاصی خود به دردسر انداخت اما بازی ضعیف در کوارتر سوم اختلافی 10 امتیازی را پیش آورد که تا پایان هم باقی ماند. دانشگاه آزاد با برد 57 بر 48 در این بازی اجازه از دست رفتن صدرنشینی را در شروع نیم فصل دوم نداد.

بازگشت تاجیک و نظافت به سالن دانشگاه

بابک نظافت و پویا تاجیک بازیکنان فصل قبل دانشگاه آزاد که تنها یک بار فرصت بازی در سالن تهران شمال را با تیم تهرانی پیدا کرده بودند، این بار با پیراهن شهرداری گرگان به سالن خانگی دانشگاه برگشتند. 

گرگان با استفاده از تجربه بازیکنان جدید خود شروعی قوی داشت و در چهار دقیقه 11 بر 3 پیش افتاد.

اعضاء دانشگاه آزاد در این دقایق اعتراضات زیادی به تصمیمات داور داشتند و در نهایت هم با یک خطای تکنیکال جریمه شدند اما چند دقیقه بعد نیمکت تیم گرگان هم به همین سرنوشت دچار شد. کبیر سرمربی گرگان که تلاش زیادی برای آرام کردن دستیاران خود داشت به آنها تاکید می کرد که بعد از تکنیکال حریف منتظر بهانه ای از نیمکت این تیم برای جبران هستند.

گرگان در نهایت این کوارتر را با نتیجه 17 بر 8 برد و در حالی که مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه با بازیکنان خود صحبت می کرد، عامری سرپرست تیم به خمجانی ناظر مسابقه در مورد داوری اعتراض می کرد. 

شروع اعتراضات گرگان به داوری

کوارتر دوم بازی با دانک محمد حسن زاده بالای سر پویا تاجیک شروع شد و تاجیک هم در طرف دیگر با یک 3 امتیازی پاسخ این حرکت را داد. دانشگاه آزاد در این کوارتر یک بار نتیجه را مساوی کرد اما گرگان تلاش زیادی برای حفظ برتری نیمه اول داشت و در نهایت با نتیجه 29 بر 25 نیمه را برد.

 در 2 دقیقه آخر نیمه مجتبی بنی عقیل هم یک تکنیکال دریافت کرد که پس از آن تمام نیمکت گرگان به داوری معترض شدند. گرگانی ها به داوران تاکید می کردند که بنی عقیل با نیمکت تیم خود صحبت می کرده است اما این موضوع پذیرفته نشد و نارضایتی تیم میهمان از داور تا نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد.

دانک های حسن زاده

حسن زاده بعد از دانک نیمه اول در دقایق ابتدایی نیمه دوم یک توپ را از پویا تاجیک هم تیمی قدیمی خود دزدید و با یک دانک روی حلقه خالی گرگان به گل تبدیل کرد.
 
فوروارد قدرتی دانشگاه آزاد چند بار دیگر نیز اسلم دانک های خود را در بازی تکرار کرد.

گرگانی ها که از نیمه اول هم به داوری معترض بودند با چند سوت داوران در کوارتر سوم بیشتر از قبل به هم ریختند و در نهایت کلاسنگیانی مربی تیم اعتراض خود را به خمجانی ناظر مسابقه رساند. خمجانی هم تنها تاکید می کرد که همه چیز را گزارش خواهد کرد.

از طرفی مهران شاهین طبع که در بازی با مهرام به سرمربی حریف به خاطر عبور از حدود قانونی خود و نزدیک شدن زیادی به خط زمین معترض بود با بالا رفتن حساسیت این مسابقه بیشتر در کنار قرار می گرفت و گاهی نیم قدم وارد زمین هم می شد.
 
دانشگاه آزاد با تمام این شرایط کوارتر سوم را با نتیجه 21 بر 8 برد و در کوارتر چهارم با رساندن اختلاف به 10 امتیاز خیال خود را از برد راحت کرد.

گفتنی است تیم گرگان که با هدف پایه ای ششم شدن به لیگ امسال وارد شده است، شرایطی مساوی با تیم پمینا اصفهان در جدول دارد و تنها به خاطر باخت در بازی رو در رو مقابل این تیم به رده هفتم سقوط کرده است.

نفت برنده بازی سال اولی ها

تاخیر در پرواز داوران به آبادان باعث شد که دیدار دو تیم نفت آبادان و پمینا اصفهان با یک ساعت و 45 دقیقه تاخیر آغاز شود. 

نفتی ها با نتیجه 86 بر 77 در این بازی برنده شدند در حالی که کوارتر آخر بازی را هم با اختلاف 37 بر 7 بردند تا یکی از پرامتیازترین کوارترهای سوپرلیگ بسکتبال را رقم بزنند.

پمینا و نفت آبادان در کنار ثامن مشهد تیم های تازه وارد لیگ بسکتبال هستند.

مهرام در تهران هم به 100 نرسید


فصل جدید لیگ بسکتبال هنوز مسابقه 100 امتیازی به خود ندیده است و تنها تیم پتروشیمی بندرامام در دیدار مقابل صنایع ماهشهر 97 امتیاز را به عنوان بیشترین امتیاز فصل ثبت کرد.

مهرام تهران که در دیدار مقابل صنایع بیشترین امتیاز هفته را به دست آورد، شانس عبور از 100 امتیاز را از دست داد تا رکورد بازی های کمتر از 100 امتیاز ادامه پیدا کند.

مهرام در نیمه اول این دیدار با نتیجه 40 بر 28 برنده شد و در پایان با نتیجه 95 بر 52 صنایع را شکست داد.

اوشین ساهاکیان ملی پوش مهرام هم بعد از غیبت در هفته دهم به این بازی رسیده بود.

تاخیر یک ساعته در بازی ماهشهر

تیم های پتروشیمی بندرامام و ثامن مشهد به دلیلی مشابه با دیدار آبادان و پمینا با یک ساعت تاخیر بازی خود را آغاز کردند.

پتروشیمی بندرامام که در هفته اول نیم فصل دوم استراحت داشت، دور برگشت مسابقات را با برد 77 بر 49 مقابل ثامن مشهد آغاز کرد.

پتروشیمی همچنان با نفت آبادان در 16 امتیاز مساوی است هر چند تیم ماهشهری یک بازی کمتر از همسایه آبادانی دارد.

گفتنی است جام ملی بسکتبال دوشنبه هفته آینده برگزار نمی شود و هفته دوازدهم روز پنجشنبه سوم دی پی گیری می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، یازدهم ، سوپرلیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار