معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تداوم یا تناسب‌سازی شیوه ارزشیابی توصیفی دوره دوم ابتدایی در حال بررسی است.

محمود دیمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که در صورت اعلام نتایج شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ارزشیابی توصیفی آیا قرار است شاهد تغییراتی باشیم، افزود: هم‌اکنون در کمیسیون آیین و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش مشغول بررسی پیشنهادات پژوهشی در خصوص آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی هستیم.
 
وی افزود: با توجه به این که ارزشیابی توصیفی یک آیین‌نامه اجرایی دارد، پژوهشی در این خصوص انجام گرفته و پژوهشگران نیز پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند که با توجه به شرایط واقعی محیط‌های مدارس در حال بازنگری این پیشنهادات هستیم.
 
دیمه ور در ادامه اضافه کرد: نتیجه این پژوهش که به دنبال آن شاهد تغییراتی در سه دوره تحصیلی خواهیم بود تا دو سال آینده توسط پژوهشگران ارائه می‌شود، بنابراین در این مدت باقی مانده تا ارائه نتایج پژوهش مبتنی بر سند تحول بنیادین تغییرات جدی مشاهده نخواهیم کرد.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هم‌اکنون تداوم یا تناسب‌سازی شیوه ارزشیابی توصیفی دوره دوم ابتدایی در حال بررسی است. مشغول بررسی این موضوع هستند که آیا در دوره دوم ابتدایی نیز می‌توان شیوه ارزشیابی توصیفی را ادامه داد یا باید به تناسب‌سازی ارزشیابی توصیفی یا استفاده از مدل‌های تلفیقی بپردازند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار