معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 10 از اجرای مراحل پایانی تجهیز و راه‌اندازی اولین خانه محیط زیست و افتتاح آنها اواسط دی ماه خبر داد.

مهرداد زنگنه‌فر معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: آلودگی‌های زیست محیطی زندگی ما را تهدید می‌کند و روزانه شاهد مصداق‌های متعدد از آلودگی‌های هوا تا تولید زباله هستیم برای رفع این معضل خانه محیط زیست به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی آموزش شهروندان برای حفظ و نگهداری محیط زیست گسترش فرهنگ بازیافت و مسائلی از این دست را از اولویتهای فعالیتهای خانه محیط زیست برشمرد و افزود: خانه محیط زیست در منطقه ما با تلاش اداره محیط زیست منطقه راه‌اندازی شده تا اجرای برنامه‌های ویژه شهروندان را با روشهای محافظت از محیط زیست آشنا کند و آنان را در حفظ محیط زیست یاری دهد.

زنگنه‌فر افزود: جامعه هدف در آموزشهای محیط زیست کودکان هستند چرا که آموزش در سنین کودکی تاثیرگذار باشد و همچنین از دیگر برنامه های که قرار است در خانه محیط زیست دنبال شود برپایی تشکیل مردم‌نهاد است در اجرای برنامه های مرتبط اعم از اجرای نمایش تا پاکسازی طبیعت تشکیلهای مردم نهاد و دوستداران محیط زیست مشارکت می‌کنند.

زنگنه‌فر با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند با حضور در خانه محیط زیست علاوه بر دریافت آموزشهای لازم ایده‌های خود را درباره بهبود محیط زیست شهری مطرح کنند یادآور شد: در خانه محیط زیست منطقه همه وسایل و تجهیزات مرتبط با نگهداری از محیط زیست و استفاده از انرژی پاک مانند نمونه‌های کوچکی از آبگرمکن‌های خورشیدی ساختمانهای هوشمند و حتی انواع لامپهای کم مصرف برای آَشنایی شهروندان فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: خانه محیط زیست در ساختمانهای طبقه با 200 متر مربع مساحت در خیابان شهید عرب واقع شده است و در حال حاضر در مرحله نقاش ساختمان و جانمایی تجهیزات است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خانه ، محیط زیست ، تجهیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار