مشهد؛

پهن شدن فرشی از شمع درشب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در شب سالگرد شهادت امام رضا(ع) برای نخستین بار 'فرش شمع' در حد فاصل باب الجواد و باب الرضا حرم مطهر رضوی پهن می‌شود

محمود ممتاز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: این فرش با عنوان 'شمع عزا در سوگ شفعا' از هشت هزار شمع در گستره 400 مترمربع تشکیل شده است.

وی گفت: 16 جایگاه شمع در اطراف حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) برای اجرای آداب و رسوم سوگواری زائران و مجاوران در ایام شهادت حضرت ایجاد می شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: همچنین امسال سیاهپوشی اماکن متبرکه حرم مطهر به صورت ویژه در عالی ترین سطح و به شکل خاص در صحن جامع رضوی انجام می شود.

وی گفت: ایام پایانی ماه صفر امسال 35 ایستگاه برای پذیرایی صلواتی از زائران پیاده بارگاه منور رضوی در نظر گرفته شده که این ایستگاه‌ها شامل 12 ایستگاه برون شهری، 20 ایستگاه درون شهری و سه واحد خدمات فنی سیار است.

ممتاز افزود: در این ایستگاهها 300 هزار وعده پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده و نیز خدمات دیگر نظیر اسکان، بهداشت و درمان، تحویل بسته های فرهنگی، مراسم فرهنگی شامل نماز جماعت، سخنرانی و برپایی مراسم عزاداری و نیز تامین نیازمندیهای ضروری زائران اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموع 100 هزار مترمربع زمین و 25 هزار مترمربع فضای سرپوشیده برای اسکان و پذیرایی از حدود 100 هزار زائر پیاده توسط خدمه و خدمتگزاران حرم مطهر رضوی در این ایام آماده و تجهیز شده است.


/انتهای پیام

برچسب ها: مشهد ، فرش ، شمع ، شهادت ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.