رئیس سازمان اوقاف گفت:

احیای فرهنگ وقف و امامزادگان به برکت انقلاب و امام خمینی است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای وقف و رونق امامزادگان را از برکت انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) دانست و گفت: اگر امام خمینی (ره) نبود امروز نمی توانستیم از وقف و موقوفات حرفی به میان آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز (شنبه)در نخستین روز از هفته وقف که به عنوان «وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری» نامگذاری شده، در مراسم تجدید بیعت مدیران، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف با آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که توفیق زیارت امام خمینی (ره) را در هفته وقف یافتیم تا از مظهر نورانی ایشان کسب فیض کنیم. 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر چه داریم به برکت نهضت امام خمینی (ره) است، گفت: گرامی می داریم یاد امام و یادگارانش را زیرا هرچه داشتند مخلصانه برای انقلاب به میدان آوردند. 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) حق عظیمی بر همه ملت ایران، مسلمانان عالم و حتی غیرمسلمانان و بشریت دارد، افزود: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) سبب شد تمامی مسلمانان، آزادیخواهان و مظلومان از آن الگو بگیرند و جرأت پیدا کنند در برابر مستکبران عالم قد علم کنند زیرا قبل از انقلاب اسلامی کسی جرأت قیام و فریاد در برابر مستکبران را نداشت. 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه کارکنان و مسئولان سازمان اوقاف در سراسر کشور مدیون امام خمینی (ره) هستند، گفت: اگر امام خمینی نبود امروز قادر نبودیم از وقف، موقوفات و امامزادگان حرفی به میان آوریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هفته وقف فرصتی برای بیان وقف و احکام این سنت الهی است، تصریح کرد: رسانه های کشور در این هفته این فرصت را ایجاد کردند تا از وقف، اهل بیت(ع) و امامزادگان و اوقاف سخن به میان آورده شود و این به برکت نهضت امام خمینی (ره) است. 

وی با اشاره به اینکه وقف از احکام و سنت های الهی است، افزود: فراموش نشدن این سنت و فرهنگ الهی به واسطه تلاش ها و بیانات مجاهدگونه امام خمینی (ره) بود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مسئولان اوقاف عهد می بندند به راه امام وفادار باشند، اظهار داشت: مقصد نهایی انقلاب ما اسلام و قرآن است و این هدف امام خمینی (ره) بود و دستگاه وقف نیز محدود به اسلام و اهل بیت بود. 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: روح امام خمینی (ره) ناظر و شاهد اعمال کارکنان اوقاف است و ما باید به صورت امینانه موقوفات را به عنوان امانت مدیریت کنیم. 

وی ادامه داد: به لطف خداوند امروز سیاست اوقاف بر همین مبنا است و البته همه باید به یکدیگر تذکر دهیم تا راه امام فراموش نشود زیرا عزت و سربلندی ما در این راه است. 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از معصومین (ع) با ایجاد یک حکومت اسلامی کاری بی نظیر انجام داد، گفت: امام خمینی (ره) حکومتی بر مبنای اسلام ایجاد کرد که امروز الگوی مسلمانان، بیداری اسلامی و تمامی تحرکات در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف یکی از دستگاه هایی است که از جهات مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی باید در راه امام حرکت کند، تصریح کرد: شخصی که وارد یکی از ادارات اوقاف می شود باید نشانی از رفتار اخلاقی امام را در فعالیت های قرآنی و برنامه های امامزادگان و موقوفات ببیند و اگر کوتاهی ای در این راه شود قطعا در برابر امام و شهیدان مواخذه خواهیم شد. 

وی گفت: در محضر امام خمینی (ره) اعلام بیعت می کنیم که وظیفه خود می دانیم شرعا و قانونا خط مشی ای را برای نظام اسلامی پایه گذاری کرده موجب احیای وقف و رونق امامزادگان شده است راه و رسم خود قرار داده و به آن وفادار باشیم. 

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در سازمان اوقاف بهترین معروف امانت داری نسبت به موقوفات و حسن اقدام در امامزادگان و فعالیت های قرآنی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احیا ، وقف ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار