در پی کناره گیری وزیر دفاع استرالیا نخست وزیر این کشور روز یکشنبه دستور ترمیم کابینه را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، " تونی ابوت" ، نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه دستور ترمیم کابینه را صادر کرد.

این اقدام به دلیل کناره گیری "دیوید جانسون "وزیر دفاع این کشور و جایگزین شدن یک زن در این سمت انجام خواهد شد.

در طرح پیشنهادی  ابوت، جانسون به عنوان وزیر دفاع استرالیا از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و به جای آن کوین اندرو وزیر خدمات اجتماعی و یکی از باتجربه ترین وزرای دولت این کشور جایگزین وی خواهد شد.

شبکه تلویزیونی ای بی سی استرالیا روز یکشنبه گزارش کرد پس از یک سری اقدامات اشتباه و غلط از جمله اظهارات جانسون در زمینه این موضوع که وی به شرکت کشتی سازی استرالیا در جهت ساختن حتی یک قایق بادبانی هم اعتماد ندارد، این سناتور استرالیایی از سمت خود برکنار خواهد شد.

تونی ابوت روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد :" من مراتب قدردانی و تشکر خود را از سناتور هان دیوید جانسون که از سمت وزرات دفاع کناره گیری خواهد کرد، اعلام می کنم."

نخست وزیر استرالیا در این بیانیه تاکید کرد :" سناتور جانسون اقدامات خود را در زمینه بازگرداندن سرمایه در وزارت دفاع این کشور پس از شش سال مسامحه در این زمینه به درستی انجام داد و توانست به خوبی پرسنل دفاعی استرالیا را در اروپا و عراق هدایت کند."

در این ترمیم کابینه قرار است اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا به جای کوین آندرو منصوب شود.

همچنین در این طرح، دولت استرالیا قرار است پیتر دوتون، وزیر بهداشت این کشور به جای موریسون در سمت وزارت مهاجرت منصوب کند و وی همچنین به عضویت کمیته امنیت ملی کابینه نیز گماشته خواهد شد.

به جای پیتر دوتون، قرار است سوزان لی به عنوان دومین وزیر زن پس از جولی بیشاپ که وزارت امور خارجه استرالیا را بر عهده دارد، در سمت وزیر بهداشت منصوب شود.

پس از استعفای آرتور سینودینوس به عنوان معاون خزانه داری استرالیا، جوش فریدنبرگ جانشین وی خواهد شد.

همچنین در این تغییرات، کرسیتوفر پاین به عنوان وزیر آموزش و پرورش استرالیا منصوب خواهد شد.

مراسم سوگند وزرای پیشنهادی جدید استرالیا قرار است در تاریخ 23 ماه دسامبر 2014 میلادی برگزار شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار