امام جمعه مشهد:

دشواری رسالت پیامبر اسلام (ص) در مظلومیت امام حسن (ع) تبلور یافت/ بدون خواست مردم بساط ظلم برچیده نمی‌شود

امام جمعه مشهد گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند 'هیچ یک از پیامبران به اندازه من در دوران رسالتش اذیت نشده است' که این گفته حضرت محمد (ص) در مظلومیت فرزندان آن حضرت بویژه امام حسن مجتبی (ع) تبلور یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله 'سید احمد علم الهدی' در ویژه برنامه سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: مسائل و مظالم و جریاناتی که بر پیامبر اسلام (ص) و امت آن حضرت گذشت قابل مقایسه با آنچه بر پیامبران پیشین گذشته بود، نیست.

وی بیان کرد: حضرت نوح 950 سال مردم را دعوت به خداپرستی نمود و مردم زمان ایشان کار را به جایی رساندند که نوح از خداوند خواست؛ هیچ یک از کافرین را در روی زمین نگه ندارد؛ اما در طول 23 سال رسالت پیامبر اسلام همه شبه جزیره عرب به دین اسلام گرویدند و آوازه پیامبری همه دنیا را فراگرفت.

وی اظهار کرد: گفته پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه هیچ پیامبری به اندازه وی در رسالتش اذیت نشده است شاهد بر رویدادهای پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و آنچه بر فرزندان و اهل بیت (ع) ایشان گذشت، می باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: همه حوادث و رویدادهایی که دو و نیم قرن پس از رحلت رسول اکرم (ص) بر امت اسلامی گذشت یک محور داشته و آن مظلومیت فرزندان پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده که در این میان اولین مظلوم حضرت امام حسن (ع) می باشند.

آیت الله علم الهدی افزود: قیام کربلا سه رهبر داشت که رهبر زمینه ساز آن امام حسن مجتبی (ع)، رهبر اجرایی آن امام حسین (ع) و رهبر نهادینه ساز آن امام سجاد (ع) بودند.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) نخستین رهبر قیام کربلا و نهضت عاشورا بودند و ریشه همه مظلومیت های اهل بیت (ع) در تاریخ اسلام مظلومیت امام حسن (ع) در دوران امامت آن حضرت می باشد.

وی اظهار کرد: مظلومیت امام حسن (ع) بعد از شهادت امام علی (ع) آغاز شد و در تمام فرزندان و خاندان آن حضرت گسترش یافت به طوری که جنایتکاران بدترین رفتار و ظالمانه ترین شکنجه ها را بر فرزندان آن حضرت روا داشتند و آنان را به شهادت رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جنایتکاران زمانه 10 سال مظلومیت را بر امام حسن (ع) تحمیل کردند و اگر امروز دلیل مظلومیت آن حضرت را درک نکنیم خط سیاسی کشورمان را نخواهیم فهمید.

آیت الله علم الهدی افزود: آنچه باعث مظلومیت امام حسن (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شد، مردم بودند؛ مردمی که پس از شهادت امام علی (ع) دست بیعت با امام حسن (ع) دراز کردند و در میانه راه وقتی دیدند که با امام بودن برایشان سودی ندارد، خود را کنار کشیدند.

وی اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) چون بیعت با مردم را پذیرفت درصدد برچیده شدن ظلم بنی امیه برآمد اما مردم دیدند که باید برای برچیده شدن ظلم با معاویه بجنگند و از سوی دیگر هیچ قدرت و منفعت مالی از همراهی با امام حسن (ع) نصیبشان نمی شود.

وی گفت: مردمی که با امام حسن مجتبی (ع) بیعت کردند حاضر نبودند زندگیشان را در جنگ با ظالمین سپری کنند و فقر را تحمل نمایند لذا لشکر 100هزار نفری امام حسن (ع) در مقابل معاویه در مدت یک شب به کمتر از 20 هزار نفر رسید زیرا مردم به لشکر معاویه پیوستند.

امام جمعه مشهد گفت: آنچه امروز جمهوری اسلامی را پای ستون ولایت فقیه محکم نگه داشته است، مردم ولایتمدار هستند و آنچه جریانات قدرت طلب را در هر دوره انتخابات منزوی می سازد، هوشیاری این مردم است لذا بدون مردم و خواست آنان بساط ظلم برچیده نمی شود.

وی بیان کرد: مردم زمان امام حسن (ع) آن حضرت را تنها گذاشتند و در پی کسب منافع و راحتی خود رفتند لذا این امام و فرزندان بزرگوارشان مظلوم ماندند و این مظلومیت در تمام دوران ائمه اطهار (ع) ادامه داشت.

امام جمعه مشهد گفت: اگر خط مظلومیت امام حسن (ع) و اهل بیت (ع) را درک کردیم آنگاه رهبری چون امام علی (ع) هدایت ما را برعهده می گیرد و دنیای استکبار نیز حریف ما نخواهد شد.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: مشهد ، امام جمعه ، صحن ، حرم ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.