تبریز؛

مسئله فتنه 88 و ايجاد ايده هاي فكري 2 موضوع نيازمند به پژوهش در كشور است

نماينده مردم ملكان در مجلس شوراي اسلامي تحقيق و پژوهش را از نگاه قرآن و دين اسلام با اهميت و ضروري خواند و گفت: از نگاه قرآن ، پژوهش كاري با ارزش و ماندگار بوده و در تحول و تحقق اهداف متعالي نقش تعيين كننده اي دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افخمي در مراسمی که با حضور مسئولين محلي در سالن آمفي تئاتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان برگزار شد افزود :بر اساس آموزه هاي قرآن و دين اسلام بحث پژوهش در بين مسلمين بايد با جديت دنبال شود و اين امر تا آخرين رمق بايد در وجود انسانها جاري باشد.

وي مسئله فتنه 88 و ايجاد ايده‌هاي فكري در كشور را 2 موضوع نيازمند به پژوهش دانست و اظهار كرد :سال 88 عده اي از روي آگاهي و يا ناآگاهي فرصت به دست استكبار جهاني و دشمنان انقلاب دادند كه متاسفانه دود آن به چشم همه رفت .

نماينده مردم ملكان گفت :ملت ايران با ايستادگي و شجاعت توانسته بودند 35 سال در برابر انواع توطئه ها و فشارها و جنگ 8 ساله و تحريم هاي ظالمانه استكبار جهاني حرف و حقانيت خود را در سطح جهاني به كرسي بنشانند و آنها را متقاعد كرده بودند در برابر ايران اسلامي به ميز مذاكره بيايند ولي فتنه 88 چنان خسارت و ظلمي به اين مردم و كشور وارد كرد كه چه بسا جبران  آن سالها طول بكشد.

وي با بيان اينكه عده اي در داخل و خارج از كشور نمي خواهند حقيقت فتنه مشخص شود افزود :با كار پژوهش بايد دستهاي كثيف استكبار جهاني و فريب خوردگان داخلي در اين ماجراي تلخ  مشخص شود.

وي در ادامه به بحث ايده هاي منجر به تشكيل جريان فكري نيز اشاره كرد و آن را دومين ضرورت تحقيق و پژوهش دانست و خوستار آموزش سبك زندگي از منظر دين اسلام  در مراكز دانشگاهي شد.

افخمي در ادامه از دانشگاه ها بعنوان  مراكز ياد گيري علم و پژوهش و تحقيق ياد كرد و تصريح كرد: مبادا دانشگاهها به باشگاه سياسي احزاب و جناحها  و خداي ناكرده به محل تخريب مسئولين خدمتگزار تبديل شوند.

وي در ادامه سخنان خود از خدمات دكتر موسي ارشد رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان در توسعه كمي و كيفي اين واحد دانشگاهي قدرداني كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان عليرغم افت دانشجو در ساير دانشگاهها توانسته تعداد دانشجويان خود را تثبيت و يا افزايش دهد.

نماينده مردم ملكان همچنين به ظرفيت ها و امكانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان اشاره كرد و گفت :همه دستگاههاي دولتي بخصوص در بخش هاي آموزشي و بهداشتي شهرستان مي توانند از امكانات خوب اين واحد دانشگاهي در زمينه هاي آزمايشگاهي ، كامپيوتر و ورزشي و غيره استفاده نمايند.

در اين مراسم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان نيز طي سخناني ضمن قدرداني از حمايت هاي نماينده مجلس شوراي اسلامي از اين واحد دانشگاهي ، پژوهش و تحقيق را يكي از اولويت هاي اين واحد دانشگاهي ذكر كرد و گفت: اساتيد واحد ملكان طي 2 سال گذشته دهها  مقالات در همايش ها و مجلات معتبر ارائه و چندين عنوان كتب در موضوعات آموزشي و علمي چاپ كرده اند.

دكتر موسي ارشد حمايت از طرح هاي دانش بنيان را يكي ديگر از اولويت هاي واحد ملكان دانست و گفت: اين واحد از اختراعات و ابداعات اساتيد و دانشجويان كه منجر به توليد و درآمدزايي شود حمايت جدي خواهد كرد.

وي توسعه رشته ها را از ديگر سياست هاي دانشگاه ازاد اسلامي واحد ملكان طي 2 سال گذشته خواند و گفت :طي اين مدت 2 رشته كارشناسي ارشد مديريت امور فرهنگي و مديريت ورزشي و چندين رشته ديگر در مقاطع كارداني و كارشناسي به مجموع رشته هاي اين واحد افزوده شده و  ايجاد رشته هاي دكتري و علوم پزشكي  از برنامه هاي آتي اين واحد دانشگاهي است.

در ادامه فرمانده سپاه ملكان نيز طي سخناني به تشريح اهميت پژوهش در كشور پرداخت و در اين خصوص مطالبي بيان داشت.

گفتني است در پايان مراسم  پس از اهدا لوح تقدير و هدايا به تعدادي از اساتيد ارائه كننده مقالات و كتب  طي يكسال گذشته ، چندين طرح از جمله كارگاه هاي كامپيوتر،آزمايشگاه هاي مختلف ،سيستم آبياري قطره اي و نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان افتتاح شد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.