تاثیر منفی سیگار بر جوانان

جلوگیری والدین از مصرف سیگار فرزندان با آموزش

یک روانشناس گفت: مصرف سیگار در جوانان تا قبل از بیست سالگی یعنی در بحرانی ترین سن آغاز می‌شود.

مهین عیوض زاده،‌ روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه در جامعه‌ی ما آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار، بسیار جدی و در بعضی مواقع جبران ناپذیر هستند.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف سیگار در افراد، با شدت گرفتن مشکلات روحی و روانی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: معمولا مصرف سیگار تا قبل از بیست سالگی، یعنی در بحرانی ترین سن نوجوانی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: دوری از خانواده، بیکاری فشار روانی و اصرار دوستان از عوامل موثر سیگاری شدن جوانان است.

عیوض زاده با بیان اینکه یکی از دلایل سیگار کشیدن نوجوانان، کنجکاوی در امتحان کردن سیگار است و معمولا توسط دوستان پیشنهاد می‌شود، افزود: البته بعضی از نوجوانان برای مخالفت با خانواده و بالا بردن اعتماد به نفس به سیگار روی می‌آورند.

وی اظهار داشت: جوانان سیگاری از طریق سیگار کشیدن به آرامش کاذب می‌رسند و با مخفی کردن مشکلات خود از خانواده، هر روز وابستگی بیشتری به سیگار پیدا خواهند کرد،‌ که خانواده‌ها باید در دوران حساس نوجوانی مواظب فرزندان خود باشند.

این روانشناس بیان داشت: والدین از طریق ابراز راه حل به برطرف کردن مشکل جوانان بپردازند، در این شرایط نوجوان در محیط خانه،‌بدون ترس از تنبیه شدن مشکل خود را مطرح کرده و نیازی به دخالت دوستان در حریم شخصی فرزندتان نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش دادن به فرزندان در مورد عوارض سیگار تا قبل از سن پانزده سالگی و تلاش برای کم کردن فشار روانی، فراهم کردن تفریحات سالم توسط والدین، از روی آوردن نوجوانان به مصرف سیگار جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاثیر ، منفی ، سیگار ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.