شب گذشته بار دیگر شهر نیویورک آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات در مخالفت با خشونت و نژاد پرستی پلیس بود و در همین حال یک جمعیت مخالف خشونت‌های پلیس علیه سیاهان به برگزاری تظاهرات بزرگی شامگاه 31 دسامبر در نیویورک دعوت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شب گذشته شهر نیویورک آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات در مخالفت با خشونت های پلیس بود.

 ائتلاف ملی فعالان آمریکایی با نادیده گرفتن درخواست ها برای متوقف کردن تظاهرات ضد پلیس، به خیابان های نیویورک بازگشتند و تظاهرات برگزار کردند.

این فعالان خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در شب سال نو میلادی هستند.

نیویورک که بزرگترین شهر آمریکا محسوب می شود در پی کشته شدن دو مامور پلیس 32 ساله و 40 ساله به نام های "ونجیان لیو "و "رافائل راموس "در شوک فرو رفته است.

این دو مامور درحالیکه داخل خودروی گشتی نشسته بودند از ناحیه ی سر هدف گلوله قرار گرفتند. 

شهرهای مختلف آمریکا هفته ها شاهد تظاهرات در مخالفت با اقدام پلیس در کشتن افراد در شهرهای نیویورک و فرگوسن بود اما سه شنبه شب شمار زیادی از تظاهر کنندگان آمریکایی درخواست بیل دبلازیو شهردار نیویورک برای توقف تظاهرات را نادیده گرفتند و تظاهرات کردند.

این گروه از تظاهرکنندگان در خیابان پنجم نیویورک که یکی از پرتردد ترین مناطق خرید در این شهر است تظاهرات کردند، درحالیکه فقط دو روز به کریسمس باقی مانده است.

 تظاهر کنندگان کاغذ نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:«  پلیس های قاتل را زندانی کنید.»

 در همین حال یک جمعیت مخالف خشونت‌های پلیس علیه سیاهان در آمریکا به برگزاری تظاهرات بزرگی شامگاه 31 دسامبر در تایمز اسکوئر نیویورک دعوت کرد.

کارل دیکس از بنیانگذاران این جنبش موسوم به «شبکه زندان جمعی را متوقف کنید»، با اشاره به بی اعتنایی این جمعیت به درخواست شهردار نیویورک برای توقف تظاهرات، اعلام کرد « آنها حق ندارند از ما بخواهند تظاهرات را متوقف کنیم و صدای خود را در نیاوریم. صدای ما باید شنیده شود».

وی افزود « ما نیز تا زمانی که پلیس به ارتکاب چنین تدابیری ادامه می دهد، تا زمانی که دستگاه قضایی از تعقیب قاتلان امتناع می کند، باید به این مبارزه ادامه دهیم ».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار