صنعت و تجارت در هفته‌ای که گذشت

برقراری تجارت ترجیحی با ترکیه از دهم دی ماه/ پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی برای بخش معدن است

برقراری تجارت ترجیحی با ترکیه از دهم دی ماه، اعلام شفاهی قیمت دنا توسط شورای رقابت و افزایش صادرات ایران به برخی کشورها مهم‌ترین رویدادهای حوزه صنعت و تجارت در هفته گذشته است.

بر اساس آمار گمرک، در آبان ماه سال جاری 18 هزار و 842 تن قطعات منفصله ماشین‌آلات راهسازی - خودرو و سایر ماشین‌آلات به ارزش 150 میلیون و 75 هزار و 319 دلار به کشور وارد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت از عملیاتی شدن تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه از دهم دی ماه خبر داد و گفت: این تعرفه تجارت ترجیحی در 170 کالا از دهم دی ماه اجرایی می‌شود.

افزایش صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشورها + جدول
توسعه صادرات غیرنفتی از مواردی است که دولت توجه ویژه به آن دارد و بررسی آمار صادرات در آبان ماه حاکی از افزایش صادرات ایران به سایر کشورها است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصویب مجمع شرکت کشتیرانی مقرر شد سود متعلق به سهام دولت در جهت حمایت از حمل ونقل دریایی در نظر گرفته شود.

خسروتاج با اشاره به اینکه لازمه حذف کارت بازرگانی اصلاح قانون است، گفت: طبق قانون مقررات صادرات و واردات هر کسی که می‌خواهد فعالیت بازرگانی انجام دهد باید کارت بازرگانی داشته باشد.

هر چند که چندی پیش هیاتی آلمانی متشکل از 29 شرکت و 34 بازرگان به همراه روسای انجمن خاورمیانه و نزدیک آلمان وارد کشور شد تا فرصت های سرمایه گذاری در ایران را محک بزنند اما این تنها یک روی سکه است.

بر اساس آمار گمرک، واردات کالا از انگلستان در آبان ماه از نظر وزنی 105.46 درصد و از نظر ارزشی 58.20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ایده "تولید انبوه سفارشی" در دستور کار است/ تعریف مگاپلت‌فرم اصلی سایپا
مدیرکل مرکز نوآوری و تحقیقات گروه سایپا گفت: سایپا کار روی مگاپلت‌فرم را در دستور کار قرار داده است که بر این اساس در دو سال اخیر مگاپلت‌فرم اصلی سایپا را تعریف کرد.

باید از توسعه محصول حمایت کنیم/ توقع جامعه عرضه خودروهای به روز است
معاون فروش شرکت ایران خودرو گفت: برای پوشش تمام اقشار جامعه و پاسخگویی به توقع به جای آنها مبنی بر عرضه خودروهای به روز و زیبا نیازمند حمایت از توسعه محصول هستیم.

نائب رئیس خانه معدن ایران گفت: طبق آمارهای موجود، پایین‌ترین ارقام مطالبات بانکی مربوط به بخش معدن می‌شود.

شورای رقابت قیمت دنا را شفاهی اعلام کرده است/ قیمت مدنظر خود را شنبه به شورا ارسال می‌کنیم
معاون فروش ایران خودرو با بیان اینکه در مصوبه شورا مطلبی تحت عنوان قیمت اعلام نشده است، گفت: ما بر اساس مصوبه شورای رقابت تا شنبه قیمت مدنظر خود را به صورت مکتوب و رسما اعلام و بر اساس اعلامیه خود در جلسه شورا دفاع می‌کنیم.


انتهای پیام/






برچسب ها: صنعت ، تجارت ، دنا ، خودرو ، کارت ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار