خالد مشعل:

رژیم صهیونیستی به بهانه مخفی بودن تجهیزات نظامی حماس، در غزه قتل عام به راه انداخته است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رژیم صهیونیستی را عامل قتل عام مردم غزه به بهانه مخفی بودن تجهیزات نظامی در مراکز غیرنظامی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در مصاحبه ای اختصاصی با برنامه هارد تاک از شبکه تلویزیونی بی بی سی که با موضوع بررسی تحولات جهان در سال 2014 میلادی به مسئله ی جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در این سال پرداخت، خالد مشعل بر این نکته تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه موشکها و تجهیزات نظامی حماس در مراکز غیرنظامی مخفی شده است، این مراکز از جمله بیمارستانها، مدارس و مساجد را هدف بمباران قرار می دهد.

مجری گفت: اسرائیل به این نکته می پردازد که شما (حماس) از مردم فلسطین، مردان، زنان و کودکان، به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنید. نظرتان چیست؟

خالد مشعل در پاسخ گفت: این یک دروغ است. حماس به دفاع از خود می پردازد و فرمانده خود را نیز به خاطر مردمش فدا می نماید. آنکه مسئول کشته شدن فلسطینیان است، اسرائیل است که از هوپیماهای اف شانزده، توپخانه و همه تسلیحات نظامی آمریکایی، غربی و اسرائیلی در جنگ استفاده می کند.

حماس و هرگونه جنبش مقاومت زمانیکه که در مقابل اشغالگر از خود دفاع می کند، در واقع دارد مردم خود را مورد حمایت قرار می دهد. ما همان کاری را می کنیم که دیگر کشورها زمانی که در معرض اشغال و تجاوز قرار دارند، انجام می‌دهند.

خالد مشعل پاسخ داد: این صحیح نیست. موشک اندازها در غزه به مقاومت تعلق دارند. آنها در زیر زمین مخفی هستند و اسرائیلی ها قادر به دستیابی به آنها نیستند. به همین خاطر است که آنها (اسرائیلی ها) وانمود می کنند که این موشک اندازها در مناطق غیرنظامی قرار داده شده اند. به همین خاطر اسرائیل بیمارستانها، مساجد، برج ها و ساختمانها را هدف قرار می دهد. اسرائیل در غزه قتل عام به راه انداخته است در حالیکه همه جهان بی تفاوت در کناری نشسته است. جهان دارد به سوی دورویی نسبت به اسرائیل پیش می رود اما در این میان، قربانی را متهم می‎سازد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار