دولت آمریکا با افزایش سه برابری فروش سلاح به عراق موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، همزمان با تشدید درگیریها در عراق، دولت آمریکا با افزایش حجم قراردادهای فروش سلاح به بغداد به پانزده میلیارد دلار موافقت کرد. 

کاخ سفید در حالی موافقت خود با این تصمیم را اعلام کرد که بعضی از نمایندگان کنگره درباره افتادن این سلاح ها به دست تروریستها یا ناتوانی بغداد از پرداخت هزینه های قراردادها ابراز نگرانی کرده بودند. 

آخرین قرارداد تسلیحاتی بین بغداد و واشنگتن هفته گذشته به ارزش سه میلیارد دلار امضا شد. این قرارداد شامل فروش تانک و زره پوش به عراق است. 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد سنای این کشور از پنتاگون خواست گزارش های ماهانه ای را درباره وضع ارتش عراق در اختیار کنگره قرار دهد. سنا همچنین درباره انتقال فناوریهای حساس به عراق در فروش این سلاح ها هشدار داد. 

آمریکا تاکنون از تحویل جنگنده های اف 16 به عراق خودداری کرده است. جنگنده های اف 16 عراق و خلبانان عراقی که برای هدایت این جنگنده ها آموزش دیدند، همچنان در آمریکا هستند. 

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی که 90 درصد اعتبارات بودجه عراق را تشکیل می دهد، نمایندگان کنگره را درباره توانایی بغداد برای پرداخت هزینه این تسلیحات نگران کرده است. 

از سوی دیگر منابع نزدیک به وزارت دفاع آمریکا فاش کردند واشنگتن قصد دارد با شمار بیشتری از شرکت های خصوصی برای مقابله با داعش در عراق قرارداد ببندد. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضادوربین
۱۴:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۳
آمریکا پول سلاحهای واگزارشده بداعش راهم ازخریداران سلاحش میگیرد .
آخرین اخبار