رئیس سازمان بهزیستی کشور از بهبود وضعیت معلول بستری شده در بیمارستان خبر داد.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت معلولان آسایشگاه پدر بزرگ پاکدشت، اظهار داشت: معلولی که در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است بهبود نسبی یافته و برای تکمیل آزمایشات کشت و نمونه برداری در بیمارستان حضور دارد.
 
وی افزود: معلولان در مراکز از کودکی نگه داری می‌شوند و از سه معلولی که در این حادثه فوت شده‌اند بالای 50سال سن داشتند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه بیان کرد: 27نفر باقی مانده از این حادثه در صحت کامل به سر می‌برند.
 
وی با اشاره به پرداخت هزینه مراکز نگه داری معلولان تصریح کرد: تنها 400هزار تومان از سوی سازمان بهزیستی برای مراکز پرداخت می‌شود و مابقی که یک میلیون می‌باشد از سوی خیرین پرداخت می‌شود و در حال حاضر در مراکز اطراف تهران 12هزار و 500معلول مجهول الهویه داریم که 48هزار معلولیت شدید و خیلی شدید در آن مراکز نگه داری می‌شوند و این معلولان در معرض ریسک بالایی هستند.
 
هاشمی با اشاره به بازدید اخیر خود از مرکز اظهار داشت: علاوه بر این 30نفر 132هزار معلول در آن مرکز نگه داری می‌شوند و تنها سالن شماره 6 با این مشکل رو به رو شد.
 
وی عنوان کرد: تعداد حادثه مراکز کاهش چشم گیری پیدا کرده است و این نیز به عنوان نمونه‌ای نادر اتفاق افتاد که امیدواریم دیگر شاهد این دست حوادث دل خراش نباشیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بر اساس نظر شبکه بهداشت و نظرات کارشناسی سه هفته آینده نتیجه نهایی اعلام می‌شود ،اما بدیهی است عامل انسانی در این مسمومیت نقش اصلی داشته که قطعا بعد از نظر مراجع قضایی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معلول ، مسمومیت ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار