مقتدی صدر: بازداشت شیخ علی سلمان آغازی برای پایان رژیم ظالم بحرین است

رهبر جریان صدری عراق، دستگیری "شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را بستن دهان‌ها عنوان و عدم آزادی وی را آغازی برای پایان این نظام ظالم توصیف نمود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه مرأت البحرین، مقتدی صدر رهبر جریان صدری عراق در پیامی بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین را مصداق بستن دهان‌ها و دیکاتوری خطاب کرد و خواستار آزادی وی شد.

وی در این پیام گفت: "خبر دستگیری دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی "شیخ علی سلمان" شوک بزرگی بود و این دستگیری معنی جز بستن دهان‌های مخالف نمی دهد و این ظلم و دیکاتوری عینی است."

وی در این پیام که شب گذشته صادر گردید از طرف‌های مسئول در بحرین خواست تا شیخ علی سلمان را آزاد نمایند و اعلام کرد که عدم آزادی وی شروعی برای پایان دادن به رژیم ظالم این کشور و پایان اصل گفتگو و مذاکره می‌باشد.

وی همچنین با ابراز همدردی با ملت بحرین، از ملت بحرین خواست تا با نظارت مستقیم علما و مراجع بحرین در صفی یکپارچه برای تظاهرات به منظور درخواست آزادی شیخ علی سلمان و تمامی مخالفان زندانی بإیستند.



گفتنی است، روز گذشته در پی دستگیری شیخ علی سلمان روحانی برجسته بحرینی و دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین، در برخی مناطق بحرین از جمله منطقه"عالی" تظاهرات هایی برگزار گردید که در این تظاهرات ها نیز نیروهای امنیتی بحرین اقدام به یورش به معترضان کردند.

همچنین هیئت علمای مسلمان انگلیس نیز در بیانیه ای دستگیری شیخ علی سلمان را مخالف اصل حقوق بشر در آزادی بیان توصیف نمودند و خواستار آزادی وی پیش از اینکه هرگونه پیامدهای وخیمی به وقوع بپیوندد شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار