در بیمارستان چه اتفاقی افتاد؛

کتک خوردن خانم پرستار در اتاق عمل

تکنسین بیهوشی بیمارستان شهید صدوقی یزد که شاهد کتک خوردن یک پرستار زن در اتاق عمل این بیمارستان بود برای روشن شدن ابعاد واقعی این اتفاق توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، محسن فخرالفخر تکنسین بیهوشی اتاق عمل بیمارستان صدوقی یزد درباره ماجرای ضرب و شتم سوپروایزر اتاق عمل بیمارستان صدوقی یزد از سوی یک پزشک؛ گفت:« ضرب و شتم به آن صورت که مطرح شده؛ نبوده است.

این پزشک به تازگی برای پیوند کلیه به بیمارستان صدوقی آمده بود که به دلیل کمبودها و نداشتن کمد برای تعویض لباس، روز حادثه برای اعتراض به این وضعیت به صورت نمادین با کت و شلوار و کفش به اتاق عمل وارد شده است».
 
وی ادامه داد:«سوپروایزر اتاق عمل در واکنش به این اقدام چندین بار به پزشک تذکر داده است اما وی زیربار نرفته و عنوان کرده من امروز می‌خواهم با این لباس‌ها به اتاق عمل بروم. سوپروایزر به درخواست رییس بیمارستان به عنوان مسئول اتاق عمل شروع به گرفتن عکس از این پزشک می‌کند که همین مسئله موجب بروز درگیری و در نهایت ضرب و شتم سوپروایزر می‌شود».
 
وی با اشاره به عذرخواهی پزشک بعد از گذشت چند روز از ماجرا؛گفت:«پزشک عنوان کرده قصد ضرب و شتم نداشته اما به دلیل عکس گرفتن عصبانی شده است؛ اما سوپروایزر عذرخواهی پزشک را قبول نکرده و اقدام به شکایت کرده است. البته رییس دانشگاه از این خانم نیز اعلام حمایت کرده و قول پیگیری ماجرا را داده است».
 
وی در پاسخ به اینکه آیا این اقدام به اصطلاح نمادین پزشک(ورود با کت و شلوار به اتاق عمل) موجب به خطر افتادن جان بیماران نمی شود؛ گفت:« بله. زمانی که پزشک به اتاق عمل وارد می شود یک بیمار از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرار داشته است و چنین عمل‌هایی ریسک عفونت بالایی دارد و یکی از معضلات ما این است که آمار عفونت اتاق عمل ما بالا است چه رسد به اینکه بدون لباس مخصوص هم وارد اتاق عمل شوند».
 
تکنسین بیهوشی بیمارستان صدوقی یزد در پایان گفت:« بخش پیوند بیمارستان راه اندازی شده است اما بخش اتاق عمل بیمارستان تجهیز نشده و به صورت سمبلیک راه اندازی شده است و بعد از افتتاح آن توسط وزیر، در آن بسته شده است و عملا افتتاح نشده و مجبورند برای پیوند کلیه به اتاق عملی که برای جراحی ارتوپدی است بیایند».
 
گفتنی است احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری نیز گفته که سازمان نظام پرستاری به ماجرای کتک خوردن پرستاری در گوشه‌ای از کشور با قدرت وارد شده و از طریق محاکم قضیه را دنیال می‌کند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۴
پزشکا انقد درس میخونن روانی میشن دست خودشون نیست.زیاد دیدم و کار کردم با این جماعت دیوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۴
اخه چرا
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۰:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
بیچاره مریضی که رو تخت خواب عمل بیهوش شده نمیدونه که این پرستاره دلش واسه کسی جز خودش نمیسوزه
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۰:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
اون دوستی که فرمودن اخلاق حرفه ای ،به نظرم درسته هردوبایدبه عنوان هاووظیفه وکارهای طرف مقابل ارزش قایل بشیم چون همه ی مادر یک تیم هستین برایه رسیدن به یک هدف
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۹:۱۹ ۱۶ دی ۱۳۹۳
متاسفانه اخلاق حرفه اي در هيچ كجا رعايت نمي شود و جامعه پزشكي هم از اين مهم جدا نيست من خودم كارمند دانشكده پزشكي هستم و هر روز اين مسائل رو از نزديك ميبينم واقعا فرهنگ اصيل و اخلاق در جامعه ما كم رنگ شده و آموزش و پرورش از همان دوره ابتدايي بايد دروس مهارت هاي زندگي و اخلاق حرفه ايي را در دورس بگنجاند
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۵:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۳
خب دانشجوی پزشکی پول توجیبی ات بیشتر ازحقوق معلم هاست توچراخودت رامی کشی هیچ کدام راضی نیستیدبچه تون یک روزتوخونه بمونه ومدرسه نره.بیچاره معلم ها اسم شو شترهم نمی تونه بکشه...
Iran (Islamic Republic of)
علی پرندکی
۰۹:۵۴ ۰۹ دی ۱۳۹۳
باید روی این دکتر مغرور راکم کرد تادرس عبر ت دیگران شود
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۹:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۳
جدا از ضرب و شتم، که نشان بربریت است و پزشک نیز اعلام کرده چنین قصدی نداشته، چرا بخشی با این اهمیت، بدون هیچ امکاناتی، حتی کمد تعویض لباس « تجهیزات پزشکی بماند! » بصورت سمبولیک ! افتتاح می کنند ؟ یعنی آن پزشک باید لباسهایش را در نایلون دستش بگیرد و به داخل ببرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۷:۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۳
خاک برسر همچین پزشکی، جناب آقای وزیر فکری به حال بیماران بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
بقراط
۰۷:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۳
این دکتر که به راحتی قوانیم را زیر پت می گذارد مسلما در سایر موارد هم رعایت نخواهدکرد . بایداخراج شود.
Iran (Islamic Republic of)
یک دانشجو ی پزشکی
۰۰:۲۲ ۰۹ دی ۱۳۹۳
در غلط بودن کار پزشک شکی نیست. ولی قسمت عمده مشکا اینجاست که سوپر وایزر بیمارستان ها پرستار هستند.پرستار ها زحمت می کشنددستشونم درد نکنه ولی یک کار تکراری رو در روز بارها و بارها تکرار می کنند و این پزشکه که مسئولیت همه کاره مریضو بر عهده داره. اونوقت پرستاری که در طول کل مسئولیتش حتی یک تصمیم مهم نگرفته یک هو سوپر وازر بیمارستان میشه تو گزارش هم میخونیم که از رئیس که پزشکه دستور عکس گرفتن داشته است. متاسفانه پرستاران مثل فرهنگیان همیشه معترضند .من به عنوان دانشجو 10 روز از 30 روز ماه رو کشیک 24 ساعته هستم. در حالی که در 1 یا 13 فروردین هم کشیک هستم . 4 سال است که مسافرت نرفتم. جزو نخبگان این کشور بودم.90 روز از سال تعطیل نیستم. کشیک هایم 24 ساعته است نه 8ساعته. مسئولیت بیمار با من است . و من فقط یک چیز می خواهم. اینکه حرمت مرا مشکنید.حرمتی که بخاطرش پزشکی را انتخاب کردم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۸ دی ۱۳۹۳
من طرفدار پزشك ام چون قصد اعتراض داشته حالا ي اشتباه كرده همه بريزد سرش
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۲۳:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۳
واقعا جامعه پرستاری در سیستم بهداشت ودرمان مظلوم واقع شده وپزشک سالاری محض هست.واقعا این فوفق تخصص جراحی پیوند اعضا بوده یا قولچماق واقعا شرم بر این پزشک باد.نوبره دیگه باید فحش همراهیان بیمار کم بود باید کتک پزشکان را هم بخوریم.به وزیر بهداشت و معاونت پرستاری وزارت خونه تبریک میگم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۰۸ دی ۱۳۹۳
بیچاره ملت که باید چوب این دکترها رو بخورند.
وزیر یک اقدام قاطع انجام دهد البته اگر بتوانند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۳
بعد به سريال مديري گير مي دين اين كه خودش از سريال اين بابا كمدي تره!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۸ دی ۱۳۹۳
تخم مرغ دزد شتر دزد می شود. اول زیرمیزی حالا ضرب و شتم از فردا زورگیری پزشکان از بیماران