استفاده از گوشی های هوشمند مغز انسان را تغییر می دهند!

محققان سوئیسی به تازگی نشان داده اند که هر بخش از بدن یک منطقه پردازش اختصاصی در مغز دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، آرکو قوش، سرپرست این تیم تحقیقاتی در دانشگاه زوریخ می گوید: در قشر سوماتوسنسوری مغز منطقه ای مرتبط با احساس هر بخش از بدن برنامه ریزی شده است. بهعنوان مثال برخی مطالعات نشان داده است که منطقه پردازش مربوط به انگشت ها در میان افرادی که ساز زهی می نوازند بزرگتر از کسانی است که از انگشت هایشان کمتر استفاده می کنند.

محققان معتقدند با این یافته ی جدید ممکن است استفاده از گوشی های هوشمند و صفحات لمسی تاثیر مضاعفی بر مغز داشته باشد چرا که ما روزانه بیشتر از انگشت شست خود برای بالا و پایین بردن صفحات گوشی هوشمند خود استفاده می کنیم.

محققان در این پروژه 37 فرد راست دست را مورد بررسی قرار دادند که از این میان 26 نفر از گوشی های هوشمند و 11 نفر از گوشی های قدیمی استفاده می کردند. در این بررسی فعالیت های مغزی آنها با استفاده از 62 الکترود دریافت و ضبط شد.

نتیجه ی این بررسی نشان داد شرکت کنندگانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کردند فعالیت بیشتری در قشر حسی مغزشان صورت می گرفت.

محققان می گویند: نتایج ما نشان می دهد که حرکات تکراری شست در صفحات لمسی شکل منطقه پردازش این اندام در مغز را تغییر می دهد و مغز انسان با پیشرفت تکنولوژی به روز می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محققان ، گوشی ، هوشمند ، لمس ، انگشت ، شست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار