مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی:

تنها 7.7 درصد از" زنان" شاغل بیمه‌اند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: به ازای هر 10 هزار نفر زن شاغل تنها 786 نفر بیمه هستند که این آمار به شدت تکان‌دهنده و ناراحت کننده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،فرشته سلجوقی در همایش استانی بررسی آسیب‌های اجتماعی شایع در خراسان رضوی که ‌در محل سالن اجتماعات تلاش مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه وضعیت زنان شاغل خوب نیست و این درحالی است که نقش آنان در رفع آسیب‌های اجتماعی جدی است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب بنیان محکم خانواده وجود داشت و این موضوع در حل مسائل و مشکلات تا حدود زیادی کمک می‌کرد اما امروز دشمنان این نهاد را مورد هجوم قرار داده‌اند و این مساله مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است. بدون مشارکت مردم کنترل آسیب‌های اجتماعی غیرممکن است و برای حل این معضل باید گوشه‌های این آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

سلجوقی تصریح کرد: 17 آسیب اجتماعی بزرگ در ایران دارای ریشه‌های فرهنگی است و در این میان نباید نقش مدیریت پنهان بانوان در فرهنگ‌سازی جامعه را نادیده بگیریم بلکه باید جایگاه زنان و نقش موثر آنان را در کارکردهای نهادهای مختلف فرهنگی کشور درک کنیم.

وی گفت: 65 درصد صندلی‌های دانشگاه امروز در اختیار بانوان است اما در بازار کار تنها 20 درصد مشاغل به بانوان اختصاص می‌یابد حال آنکه کار بانوان کم خطا، پرحجم و کمتر فسادپذیر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم برای مشاغلی که بانوان در خانه انجام می‌دهند هزینه پرداخت کنیم به حقوقی به مراتب بیشتر از حقوق آقایان نیازمندیم اما بانوان این کارها را بدون کم‌ترین حقوقی انجام می‌دهند.

سلجوقی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در دولت در حال پیگیری است موضوع بیمه بانوان خانه‌دار است که ما امیدواریم در این زمینه گام‌های موثری برداشته شود.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.