رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

رایزنی هلال احمر برای تامین ۷ بالگرد جدید امدادی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه رایزنی برای تامین ۷ بالگرد امدادی انجام شده است، گفت: تا پایان سال سه بالگرد دیگر در استانهای مرکزی کردستان وخرم آباد بکار گرفته می شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی استان قم، گفت: هر استانی که آمادگی لازم برای راه اندازی پایگاه امداد هوایی داشته باشد، سازمان امداد و نجات بلافاصله تجهیزات لازم را برای فعالیت پایگاه ها فراهم می کند.

وی با بیان اینکه سرعت رسیدن به محل حادثه از دغدغه های اصلی هلال احمر است اظهار کرد: لذا بهترین اقدام برای کاهش زمان رسیدن به حوادث راه اندازی امداد هوایی است چراکه تردد به ۱۷استان کشور از مسیر استان قم انجام می شود و خود این استان نیز به علت  وجود حرم حضرت معصومه از استان های پر تردد است.

کولیوند با بیان اینکه هم اکنون در ۲۲استان کشور بالگرد امداد هوایی مستقر است تصریح کرد: در استانهای دیگر نیز پایگاه های لازم وجود دارد که به محض اعلام استان تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه محل کنونی راه اندازی پایگاه امداد هوائی استان قم  نیازمند استاندارد سازی است گفت: این پایگاه موقتاَ در مرکز مدیریت بحران استانداری قم راه اندازی شده و پد آشیانه  نیز باید استاندارد شود که استانداری در این زمینه قول مساعد داده است.

تجهیز امداد هوایی سرعت امدادرسانی را افزایش می دهد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی مردمی است و متعلق به همه مردم است تصریح کرد: مأموریت اصلی ما پیشگیری، آمادگی، حضور در سوانح و ارائه خدمات پس از سوانح است بنابراین باید با برنامه ریزی و به کارگیری همه تجهیزات و ادوات میزان خسارت در حوادث را به حداقل برسانیم.

کولیوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه رسیدن هرچه سریعتر نیروهای امدادی برسر حوادث افزود: به این منظور باید آمادگی برای مقابله و پیشگیری را افزایش داده و با تجهیز هوایی سرعت خود را در امداد رسانی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از دغدغه های اصلی رئیس جمعیت هلال احمر نیز توسعه و ارتقای امداد  هوائی در کشور است گفت: بر این اساس در هر استانی که محل راه اندازی است پایگاه ها فراهم شود بلافاصله امکان آن را فراهم می کنیم و از آنجا که استان قم از نظر تاسیس آشیانه امکانات لازم را نداشت لذا با مشارکت استانداری وارد عمل شدیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار